Ljetnu sezonu gostovanja Hrvatska drama otvorila je u Zagrebu, sudjelovanjem u programu 46. Dana satire Fadila Hadžića. Izveli smo predstavu “Kad stao svijet”, prema tekstu Dore Delbianco, našu koprodukciju s Istarskim narodnim kazalištem iz Pule. “Ovogodišnji festivalski izbor postoji kao jedna mikro kazališna zajednica jakih autora, autorskih timova i ansambala koji kazalište prepoznaju kao mjesto društvene odgovornosti, a te se odgovornosti neće odreći ni u trenucima dok se svijet oko nas ponovno raspada. Jer svaka će izabrana predstava barem na trenutak taj isti svijet pokušati skupiti”, poručila je Jelena Kovačić, ovogodišnja selektorica festivala.
“Čelične magnolije” otvorile su Festival “Zlatni lav” u Umagu, uz odličan odaziv publike, o čemu svjedoči i visoka ocjena publike. “Čelične magnolije” zavrijedile su ocjenu 4,54 i treće mjesto po glasovima publike, odmah nakon predstave naše Talijanske drame “Variazioni enigmatiche”/”Enigmatske varijacije”.
“I Cyrano i djevojčica” su nastupili na prvome od tri velika festivala na koje su pozvani. U Kotoru je našu hit-predstavu za novu publiku pratilo više od 300 djece, a “Cyrano” će uskoro gostovati i na Festivalu ekološkog pozorišta za decu i mlade u Bačkoj Palanci te 24. Susretu profesionalnih kazališta za djecu i mlade hrvatskog centra ASSITEJ, Čakovec.
Naša nacionalna prvakinja Olivera Baljak, “kraljica Hrvatske drame”, kako je od milja zovemo, nakon prošlogodišnjih “Čeličnih magnolija”, ove je godine ponovno osvojila kastavsku publiku svojom već legendarnom monodramom “Kurva”, prema tekstu Vedrane Rudan.
“Kralj Edip” gostovao je na 4. Mediteranskom lutkarskom festivalu – “Mediteraneo” u Zadru, jedinom lutkarskom festivalu za odrasle u Hrvatskoj, gdje je nagrađen ovacijama. Olga Vujović o našem je “Edipu” za Kritikaz napisala: “Točnost tvrdnje da „praksa stvara majstora“ pokazuje predstava „Kralj Edip“ Sofokla i Delprata izvedena u ponešto izmijenjenoj postavi (Edi Ćelić, Dean Krivačić, Mario Jovev, Alex Đaković i Damir Orlić umjesto Nikole Nedića) koja je voljena, pažena i mažena od svojih izvođača. Dok sam prvu izvedbu svojedobno doživjela uglavnom kao dramsku predstavu dopunjenu lutkama, druga je djelovala kao bliska suradnja između dramskih i lutkarskih elemenata, dok ova treća ima sve odlike rasne lutkarske izvedbe. Budući da su o „Kralju Edipu“ ispisane već brojne rečenice na stranicama ovog portala, samo ću napomenuti da ne mislim da sam pogriješila pišući prvu kritiku, već da su riječki glumci učinili ono što je „dužnost“ svih koji skrbe oko svojih predstava: čine ih rasti i cvasti!“
“Edip” je potom nastavio i s međunarodnim uspjesima te smo ga izveli na 29. Primorskom poletnom festivalu u Kopru te u programu Festivala “Grad Teatar” u Budvi. Ujesen, konačno, “Kralj Edip” će prvi puta biti izveden i u Zagrebu, u sklopu festivala Gavelline večeri. Naša predstava “Na tri kralja ili kako hoćete”, režija Franke Perković, gostovat će u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, u sklopu programa Konzorcija hrvatskih nacionalnih kazališta.
Nakon brojnih gostovanja i zasluženih godišnjih odmora, Hrvatska drama uskoro se vraća u Rijeku i kreće s probama predstave cijelog ansambla – “Amarcord”, prema filmu Federica Fellinija, u režiji Luciana Delprata, redatelja naših “Edipa” i “Decamerona”/”Dekamerona”, posebnog gosta umjetnika sezone 2022./23. “Amarcord” će biti i nova koprodukcija s našim “sestrinskim” – Istarskim narodnim kazalištem u Puli.