Anamarija Knego

Marussa, šesta glavna uloga Anamarije Knego u jednoj sezoni

9. svibnja 2024.

U subotu nas očekuje riječka premijera opere „Istarska svadba“ / „Nozze Istriane“ pod dirigentskim vodstvom maestra Simona Krečiča, a u dramaturgiiji i režiji Marina Blaževića. U glavnoj će ulozi, ulozi Marusse, nastupiti Anamarija Knego, a bit će to šesta glavna uloga i treći debi u nekoj glavnoj ulozi naše prvakinje u jednoj sezoni.

„Marussa, onako kako sam je ja iščitala, nije nimalo jednostavan ili jednodimenzionalan lik. Njenu sudbinu viđamo i u današnjem svijetu. Nažalost, nitko nas ne pita u kojoj sredini želimo biti rođeni. Okružena je ljudima koji ne cijene tuđi život, već smatraju da imaju apsolutno pravo upravljati njime. Zajednica koja se ne razvija, koja uvijek iznova samo ponavlja iste obrasce ponašanja ne može osjetiti niti shvatiti pojedinca. U takvim zajednicama, mladi su često izmanipulirani, prevareni i nije rijetkost da se jedan takav mladi život ugasi prije negoli je osjetio sve ono što mu život ima za ponuditi. Marussa je djevojka koja je zapela u takvoj sredini, a rezultat je katastrofalan. Libretto je otkrio svu bijedu i jad neukih i podlih ljudi kroz nesretne sudbine troje mladih duša. A Smareglino se djelo pokazalo kao vrlo vrijedno djelo i vrlo zahtjevno“, kaže uoči subotnje premijere „Istarske svadbe“ kazališna prvakinja, sopranistica Anamarija Knego, nakon što je na pulskoj oduševila publiku svojom interpretacijom nesretne djevojke u kandžama nemilosrdnog patrijarhata. Kako je kritika ocijenila, „izvedba je bila apsolutno maestralna, što je publika nagradila višeminutnim ovacijama, a posebno je briljirala Anamarija Knego u ulozi Marusse.“

Ovakvo pomno promišljanje djela i uloge zapravo je karakteristično za Anamariju Knego jednu od onih opernih pjevačica koje uvijek privlače novi izazovi i uvijek nove uloge, pa ju svake sezone otkrivamo u nekom novom liku i stilu.

Prije samo nekoliko mjeseci Anamarija Knego pjevala je jednu od najtežih belkantističkih uloga, Annu Bolenu, u istoimenoj Donizettijevoj operi, kojom je ne samo otvorena operna sezona riječkog HNK-a nego je ova Donizettijeva opera tada i prvi puta postavljena na scenu u nekoj hrvatskoj opernoj kući. U međuvremenu je Anamarija debitirala i u Straussovoj „Elektri“, i to u jednoj od triju glavnih uloga – Chrisothemys, koju je ovacijama pozdravila i riječka i zagrebačka publika. Potom se, već početkom travnja, vratila Elizabeti de Valois u „Don Carlu“, opet glavnoj ženskoj ulozi u jednoj od najkompleksnijih Verdijevih opera. No, tu nije kraj – Anamarija Knego upravo pjeva naslovnu ulogu Madame Butterfly u Operi SNG-a u Ljubljani, nakon što je istom ulogom već osvojila varaždinsku publiku sredinom ožujka. I ranije u sezoni Anamarija je nastupala u ljubljanskoj Operi kao Tatjana u „Evgeniju Onjeginu“ P. I. Čajkovskog.

Nakon kraće pauze tijekom lipnja, pred Anamarijom Knego je gostovanje ljubljanske Opere u pulskoj Areni, ponovno u Puccinijevoj „Madami Butterfly,“ a potom i snimanje „Istarske svadbe“ Anotnija Smareglie u Rijeci za njemačku izdavačku kuću CPO.

Do tada – s uzbuđenjem očekujemo subotu i još jednu glavnu ulogu naše operene i kazališne prvakinje, Marussu u „Istarskoj svadbi“ na pozornici „Zajca“.

 

Foto: Karlo Čargonja

 
Partner mediatico / Medijski pokrovitelj