“ZAJC UZ VAS” – ONLINE #20

9. travnja 2020.

Jasmin Mekić, prvak Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca doveo nam je “starog pokvarenjaka”, Charlesa Bukowskog na jutarnju kavu u srijedu 8.travnja. U podne je internetska srca osvojio slovenski tenor Aljaž Farasin koji je uz klavirsku pratnju Igora Vlajnića izveo ariju “Core ‘ngrato” Salvatorea Cordiferra poručivši da pokušamo, usprkos svemu, zadržati optimizam i nadu, nadu da ćemo, kad sve ovo prođe, biti snažniji, mudriji i bolji, i kao pojedinci i kao zajednica. Poslijepodne ste mogli prošetati virtualnom izložbom fotografkinje baleta Fanni Tutek Hajnal koju nam je predstavila Maša Kolar, ravnateljica Baleta HNK Ivana pl. Zajca. Na mjuzikl “Moje pjesme, moji snovi” podsjetila nas je Ana Majdak u vrijeme predviđeno za kazališnu uspavanku za djecu. Kasnovečernji termin donio nam je, osim ružičastog supermjeseca na nebu, novu priliku pogledati jednu od predstava Zajca, bila je to predstava Talijanske drame “La locandiera / Gostioničarka Mirandolina” u režiji Paola Magellija.

Donosimo detalje online-izložbe te galeriju fotografija i videa. Pratite nas putem službene Facebook-stranice te ostalih društvenih mreža (Youtube, Instagram, Twitter). Naš online-program „Zajc uz vas“ se nastavlja!

 

 

Online-izložba Fanni Tutek Hajnal: Probni procesi

Izložbu vam predstavlja koreografkinja plesne predstave Čipka i ravnateljica Baleta HNK Ivana pl. Zajca Maša Kolar.

Koreografirajući suvremeni balet Čipku, koja je premijerno trebala biti izvedena 28. ožujka 2020. na sceni HNK Ivan pl. Zajc, nesvjesno sam otvorila lepezu novih perspektiva pristupa ovoj temi.

ČIPKA I ČIPKARENJE

Tu mislim na pristupe koji nisu isključivo koreografska koncepcija već prošireno teorijsko promišljanje teme koja dodatno potiče moja dosadašnja kognitivna prebiranja o značenjima kulturnog dobra poput čipke i čipkarenja i što ono nama umjetnicima danas predstavlja.
Predstava Čipka, na način na koju je tretiram u svom koreografskom radu, tema je koja može ojačati i osvijestiti dijalog između plesa kao jednog od jezika umjetnosti i kulturnog naslijeđa naše nacionalne povijesne tradicije i/li folklora – od povijesnih spisa, tradicionalne usmene i pismene književnosti, glazbe, plesova, nošnje do tradicionalnih obrta, poput onoga pravljenja čipke.

DIJALOG PLESA I FOTOGRAFIJE

S druge strane tema predstave Čipka ostvarila je još jedan dijalog, dijalog plesa i fotografije. Izvedbu premijere odgodili smo do ponovnog otvaranja kazališta ali fotografijom Fanni Tutek Hajnal zabilježeno je njeno nastajanje. Za razliku od žive predstave čija je mobilnost opterećena suradnicima koji je “opslužuju” i dostupna samo u trenutku izvedbe na određenom mjestu fotografija priča svoju priču, ima svoj kut kadriranja i dopire do većeg broja ljudi, istovremeno kao dokument i kao medij za sebe.
Fotografkinja baleta Fanni Tutek Hajnal svojom fotografijom razvila je plesu srodan estetski senzibilItet. Njene fotografije probnih procesa svojom umjetničkom sugestivnošću svakako utječu na nastavak i daljnji razvitak mog koreografskog rada.

 

Foto & Video galerija
Foto & Video galerija