BIJELI KLAUN
Damir Miloš

3+
Redatelj:
Dramaturginja:
Autor glazbe:
Scenografkinja:
Kostimografkinja:
Oblikovatelj svjetla:
Koreografkinja:
Projekcije:
Noemi Ribić
Uloge:
Dječak: Nicolas Grizila / Noa Ilić
Djevojčica: Claudia Šuster / Paulina Galant
Starac: Aleksandar Bančić
Zmaj: Noel Smailbašić
Portir: Noa Pavlinović
Učiteljica: Lina Šuran
Glavni klaun: Tihomil Pletikos
Klaunovi: Anna Štifanić / Lena Devedžić / Lucas Angelini / Marta Rosanda / Zora Cvijanović / Noah Cvijanović / Mark Marić
Fotograf:

Istarsko narodno kazalište u suradnji s HNK-om Ivana pl. Zajca Rijeka

 

“Bijeli klaun” Damira Miloša dječji je roman koji i danas zadržava kultni status zbog svoje snažne slikovitosti i simboličnosti kojima nas autor uvodi u neobičan, istodobno raznobojan i siv, svijet mašte i želja. Upravo su boje ili pak njihova odsutnost u očima glavnog junaka, mladog nesuđenog klauna koji ih nikako ne razlikuje, središnji motiv slojevite priče.

Predstava “Bijeli klaun” donosi vizualno dojmljiv cirkuski svijet koji je daleko od puke razonode već je polazište za rastvaranje priče o odrastanju i prihvaćanju drugog i drugačijeg. Mora li jedan mali klaun ispuniti očekivanja svoje okoline? Mora li on biti, baš poput svih drugih klaunova, pun boja, duhovit i zabavan?

 

Predstava traje oko 55 minuta, izvodi se bez pauze.

“Bijeli klaun” Damira Miloša dječji je roman koji i danas zadržava kultni status zbog svoje snažne slikovitosti i simboličnosti kojima nas autor uvodi u neobičan, istodobno raznobojan i siv, svijet mašte i želja. Upravo su boje ili pak njihova odsutnost u očima glavnog junaka, mladog nesuđenog klauna koji ih nikako ne razlikuje, središnji motiv slojevite priče koja će dobiti svoju novu kazališnu interpretaciju u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula u suradnji s polaznicama i polaznicima Dramskog i plesnog studija te u režiji Luke Mihovilovića. Neobični dječak, sin roditelja klaunova, opire se nastavljanju obiteljskog zanimanja zbog svog daltonizma i nesnalaženja u ulozi zabavljača koji akrobatskim vještinama i “klaunerijama” nasmijava publiku u šarenom, a za njega bezbojnom cirkuskom svijetu. Njegova sudbina prati se kroz zgode i nezgode, ponajprije spoznaje i učenja o bojama koje postaju mnogo više od njihova osnovna značenja; putem boja dječak uči o sebi, o svojoj svrsi, o ljudima i okolini, a ponajviše o različitosti i prihvaćanju emocija – osobito tuge. Predstava “Bijeli klaun” stoga donosi vizualno dojmljiv cirkuski svijet koji je daleko od puke razonode već je polazište za rastvaranje priče o odrastanju i prihvaćanju drugog i drugačijeg. Mora li jedan mali klaun ispuniti očekivanja svojih roditelja? Mora li on biti, baš poput svih drugih klaunova, pun boja, duhovit i zabavan? I kako se nositi s tugom, sivilom, a katkad i crnilom u nemilosrdnom svijetu koji okružuje i nas same? “Bijeli klaun” na granici je realnosti i fantastike. Kazališni imaginarij “Bijelog klauna” izrazito je sceničan zbog snažne vizualnosti utkane u njemu i klaunskih izvedbi koje su na razmeđu između gegova, komedije i tragikomedije, a kojima se na indirektan način progovara o ljudskoj prirodi i potrebi za smijehom ili pak bijeg od realnosti. S druge strane, kroz lik se dječaka koji bi trebao postati klaun – i to atipični bijeli klaun – dotiču pitanja tolerancije i obgrljivanja tuge kao odraslog puta u realnost. “Bijeli klaun” potaknut će mlade gledateljice i gledatelje da svoje raznobojne ili pak bezbojne slike svijeta promatraju drugim očima – očima senzibilnog i znatiželjnog dječaka, bijelog klauna.

Foto & Video galerija