Draga naša publiko,
kao što mnogi već znate, Opera i Balet riječkog HNK-a doživjeli su sjajan uspjeh prošloga tjedna na prestižnom opernom festivalu u Savonlinni. Uskoro ćemo objaviti rezime cijelog gostovanja, a danas donosimo, uz nove fotografije, i kritičke osvrte na predstavu “Julije Cezar u Egiptu”. Sutra pročitajte i kritike na našeg “Arlecchina” i “Giannija Schicchija”.
Kako bismo vas potaknuli da pročitate cijele kritike, evo samo nekoliko citata:
“Hrvatsko je kazalište započelo svoj nastup s operom Julije Cezar u Egiptu Georga Friedricha Händela, čime je to postala prva barokna opera ikada izvedena na Savonlinna Opera Festivalu.”
“Režija Marina Blaževića zahtjeva vrijeme i strpljenje gledatelja prije nego se počinje rasplitati, a s druge strane glazbeno trajanje opere – više od četiri sata uz pauze – ostavlja dovoljno vremena. Čim se to dogodi, priča vas povuče u sebe.”
“Mnogi dijelovi Blaževićeve režije su zabavni i humoristični, a pogotovo izvedba mezzosopranistice Diane Haller u naslovnoj ulozi. Tijekom cijele predstave Haller, između ostaloga, donosi kolorature u inventivnim načinima ove režije.
Ona je predvodila solistički ansambl svojom vokalnom izvedbom tijekom cijele večeri, ali i sopranistica Anamarija Knego kao Cleopatra, mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović kao Cornelija, mezzosopranistica Sonja Runje kao Tolomeo te mezzosopranistica Rachel Kelly, koja je naknadno pozvana u Savonlinnu kao zamjena za Michaelu Selinger, također su lijepo i vješto pjevale.”
“Orkestar predvođen Benjaminom Baylom briljantno je odsvirao Händela te se u glazbenoj cjelini moglo uživati. Suvremena rasvjeta i videoprojekcije olakšale su transformaciju kazališne adaptacije na pozornicu Olavinlinne.”
Samuli Tiikkaja, HELSINKI SANOMAT (Cijelu kritiku pročitajte ovdje)
“Uzbuđujući, nenametljiv, a opet pun poštovanja, iznimno vješt, živahan i nadasve prema najvišim glazbenim standardima. Prva izvedba Opere riječkog HNK-a pokazala je strahovito dobre pjevače uz zabavu, pronicljivost i iznenađenja, ali sve stilski odmjereno.”
“Ponajviše, ovaj je Julije Cezar zabavan, zadivljujuć za publiku, suvereno vješt i topao.
Riječki Julije Cezar je barok u svojem najboljem obliku, glazbeno i režijski.”
“Četiri sata publika je bučala, smijala se, pljeskala i živjela uz izvedbu. Iako su se kostimi i maska mijenjali nekoliko puta tijekom predstave, bilo je lako pratiti likove. Večer je završila uz uzvikivanje i pljeskanje rasprodanog dvorca koje se pretvorilo u stajaće ovacije.”
“Australsko-nizozemski dirigent Benjamin Bayl pokazao je da u potpunosti vlada Händelom te je omogućio njegovoj glazbi disati, skakati, plakati i smijati se. Iako je svirao i čembalo, ravnao je malim orkestrom kao fino podmazanim i preciznim strojem.”
“Djelo zahtjeva sjajni pjevački ansambl, a upravo takav je došao iz Hrvatske u Savonlinnu, pri čemu su skoro svi solisti Hrvati. Nevjerojatna je razina pjevanja koja dolazi iz tako male države!”
“Plesači često stvaraju skupine koje nas podsjećaju na čudne vizije i bića sa slika Hieronymusa Boscha.
Groteskni, proizvoljni jezik plesa stvara fini kontrast nedvosmislenoj ljepoti i harmoniji glazbe.”
“Publika, dotad već naviknuta na zabavu, zaprepastila se i utišala kada su na stražnjem zidu osvanule slike Olavinlinne i riječke opere koja se počela urušavati. Ubrzo su i dvorac i opera gorjeli, kao i njihova okolica.
Ove slike, srušenih i gorućih spomenika, vidjeli smo posljednjih mjeseci. Vidjeti uništeni dvorac bio je dobrodošao podsjetnik na vrijeme u kojem živimo.
Ponekad je poruka obrade slike dvorca bila drugačija: dvorac je bio odmorište i lječilište, a kazalište shopping centar. Moć novca i rat, dvije horor slike.”
“Tijekom predstave sinula mi je misao: super je sada biti ovdje.”
“I još jedan detalj: intendant HNK-a i redatelj opere Marin Blažević nekoliko puta prošeće pozornicom kao scenski radnik. Ne ponaša se ispravno po Cezarovom mišljenju, dobiva gestu koja znači: idiot, potpuna budala.”
Riitta-Leena Lempinen-Vesa, Itä-Savo (Cijelu kritiku pročitajte ovdje)
Foto: Jussi Silvennoinen