Gala koncert “Antidiva” 1. veljače : prvakinja Kazališta Anamarija Knego, prijateljice i prijatelji

23. siječnja 2023.

Koncertnu sezonu nastavljamo gala koncertom Anamarije Knego naslovljenim „Antidiva“. Uz našu kazališnu prvakinju 1. veljače nastupit će njezine posebne gošće Dubravka Šeparović Mušović, nacionalna prvakinja Opere HNK-a u Zagrebu, i Diana Haller, Kammersängerin Opere u Stuttgartu, te solisti Riječkoga simfonijskog orkestra, violončelist Petar Kovačić i oboist Antonio Haller.

Anamariju Knego kritika je opisivala kao „riječki pjevački biser“, „apsolutni dragulj“, „sopranisticu prelijepoga glasa i snažne emotivne topline“. Kleopatra u Händelovoj operi „Julije Cezar u Egiptu”, Dona Elvira u Mozartovu „Don Giovanniju“ i Susanna u „Figarovom piru“, Desdemona u Verdijevu „Otellu” , Violetta Vallery u njegovoj „Traviati“ te Alice Ford u „Falstaffu“, a uskoro i Elisabetta u “Don Carlu”; Cio-Cio San, Mimì i Lauretta u Puccinijevim operama „Madama Butterfly“, „La bohème” i „Gianni Schicchi“, Tatjana u „Evgeniju Onjeginu“ Petra Iljiča Čajkovskog i Jelena u Zajčevom „Nikoli Šubiću Zrinjskom“, Julija u „Romeu i Juliji“ Charlesa Gounoda, Sophie u “Wertheru” Julesa Masseneta, Micaëla u Bizetovoj „Carmen”, Salud u „La vida breve“ Manuela de Falle i Gospođica Jessel u “Okretaju zavrtnja” Benjamina Brittena – već sam pogled na niz sopranskih uloga koje je u proteklih osam godina Anamarija Knego utjelovila na pozornici riječke opere, na gostovanjima u Hrvatskoj i inozemstvu, otkriva da je riječ o opernoj umjetnici otvorenoj prema nesvakidašnje raznolikom repertoaru umjetničkih izazova: od Händela i Mozarta, preko Verdija i Puccinija, Zajca i Čajkovskog, Gounoda, Masseneta i Bizeta, do de Falle i Brittena; od barokne do dvadesetostoljetne opere; jednako posvećena ulogama iz talijanske, francuske, ruske, hrvatske, španjolske i engleske operne literature. I za program svojeg gala koncerta Anamarija Knego odabrala je isključivo novi repertoar, onaj kojemu se namjerava posvetiti u svojim budućim sezonama. Riječ je o arijama i duetima soprana i mezzosoprana iz opera „Aida“ i „Don Carlo“, „Norma“ te „Jenůfa“.

„Smjelost i sklonost umjetničkom istraživanju prvo je što povezuje Anamariju Knego s dvjema opernim umjetnicama koje je pozvala da s njom dijele pozornicu ovog koncerta začudnog naslova: Dubravku Šeparović Mušović i Dianu Haller. One u svojim ulogama i izvedbama traže priliku za interpretaciju koja poziva na rizik iskoraka, otkrića, otvaranja perspektive opernog pjevanja kao umjetnosti kreacije, a ne reprodukcije“, ističe Marin Blažević, riječki intendant i operni redatelj koji je s ove tri vrsne pjevačice surađivao na više projekata. A o pomalo začudnom naslovu koncerta u svom uvodniku za koncertni programski letak navodi: „Antidiva“ nije naslov kojim se osporavaju ideja i karakter operne dive, nego naslov kojim se ove operne umjetnice suprotstavljaju njihovoj komercijalizaciji i trivijalizaciji. Anamarija Knego, Dubravka Šeparović Mušović i Diana Haller predstavljaju uvijek svoju autentičnu osobnost, integritet i autoritet. Posvećene umjetnosti pjevanja i glume. Uporno odane opernom kazalištu.“

Pored ovih dviju iznimnih opernih umjetnica, Anamarija Knego pozvala je i dvojicu vrhunskih solista Riječkog simfonijskog orkestra, violončelista Petra Kovačića i oboista Antonia Hallera koji će izvesti djela Pascullija i Richarda Straussa. Izvedbom gala koncerta ravnat će maestro Marko Hribernik, a uz Riječki simfonijski orkestar sudjelovat će i Riječki operni zbor.

Anamarija Knego nije samo posvećena operna i kazališna umjetnica, koja ipak priznaje da od kazališta i opere više voli prirodu, a posebno šume i planine u okolici Rijeke. Svoje doživljaje i vizualne interpretacije opernih arija i dueta Anamarija Knego odlučila je prikazati i slikama koje će biti projicirane tijekom izvedbe koncertnog programa, a prigodom izvedbe dueta iz Janáčekove „Jenůfe“, obje će solistice biti odjevene u pletene kreacije koje je Anamarija Knego osmislila i ručno izradila.

 
Generalni pokrovitelj Riječkoga simfonijskog orkestra