HEROJ 1.0 -OTKAZANOAutorski projekt Uroša Kaurina i Vite Weisa
U zemlji bez nade pojavila su se dva heroja.
Mlada, hrabra i neustrašiva.
Nitko ih nije očekivao.
Nitko nije očekivao da će spas biti tako jednostavan, tako iznenadan, tako iznenađujući.
Do ovog trenutka nismo znali, da smo čekali upravo njih. Nitko nije očekivao da će upravo njih dvoje donijeti rješenje, smisao, happy end.
Heroj 1.0 prvi je dio kazališnog serijala Uroša Kaurina i Vite Weisa i bavi se pitanjem herojstva u suvremenom svijetu.
Uroš i Vito oslikavaju tipičnu poziciju mladog čovjeka, autora koji se suočava s činjenicom da nije više potreban društvu. Ipak, Vito i Uroš JESU heroji i spremni su žrtvovati sve, svoj um, svoje tijelo, svoje vrijeme, svoju karijeru, svoj seksualni identitet i cijeli svoj scenski integritet kako bi dokazali da zaista jesu heroji.
Između dječačke naivnosti i fitnes ambicioznosti svakim će nam svojim dahom dokazati da ih trebamo i da heroji nisu tehnološki višak, iako se na prvi pogled čini, da okolnosti u kojima bi se njihovo herojstvo dokazalo, ne postoje. Jer znate: bez katastrofe nema heroja.
Autori u predstavu unose ideju herojstva kao uslužene djelatnosti. Herojstvo će na dan premijere postati službena usluga s telefonskim brojem i internetskom stranicom. Internetska stranica www.heroj.org u osnovi je namijenjena udruživanju ideja, koje su se rodile za vrijeme stvaralačkog procesa i namijenjene su daljnjem razvoju projekta. Tako će za vrijeme predstave istodobno nastajati i svojevrsni spin – off Heroja 1.0.
Za herojsku preobrazbu bili su odlučujući trening tijela i duha, askeza i žrtvovanje. Najvažnija je pak bila odluka krenuti na put.
U autorskom projektu Heroj 1.0, koji je premijerno izveden u donjoj dvorani Slovenskog mladinskog gledališča, pratimo preobrazbu dva mlada čovjeka, koji kako bi postali heroji žrtvuju zapravo sve – svoje tijelo i svoj um. Kako bi postali heroji, spremni su se odreći svega. Cijelog svog života. Svog vlastitog tijela, kojeg će najprije u potpunosti razgolititi, da bi ga fitnes vježbanjem ponovno oblikovali. No, jesu li zbog toga heroji? Ne, jer njihova namjera nije postati heroj kao takav, oni ne gaje romantične ideje o herojstvu, koje donosi posmrtne počasti, oni od herojstva nastoje živjeti. Šteta što je to u današnjem svijetu nemoguće. Nitko ih ne zove, što znači da heroje danas ne trebamo. Jer s herojima koji nam kroje život, smo očito više nego zadovoljni. Aktualizirajmo situaciju, bez obzira na to što smo ih izabrali, ali s jednom rukom u tuđem džepu, bez obzira na to što smo ih prokazali, i dalje smo im spremni vjerovati i dati im svoj glas, a s tim glasom i svoju sudbinu u njihove uprljane ruke. Današnji svijet očito više ne treba heroje.
I upravo je zato predstava, projekt, kakogod to nazvali, zamišljena kao serijal koji će, nadajmo se, završiti happy endom, sretan kraj ćemo sami napisati. Da, sami, jer je dio autorskog projekta Uroša Kaurina i Vite Weisa i internetska stranica heroj.org – kao dio uslužne djelatnosti sa svojim službenim telefonskim brojem 041 526 346. Što opet znači da se autori i dalje nadaju , da se neće predati. Uostalom oni su ipak heroji, čak i ako ih kao takve nitko nije prepoznao. I opet: to je najmanje važno. Važna je njihova odluka da se odvaže na put herojstva. Bravo!
Tadej Čater, MMC RTV Slovenija
(…)Jer autori i izvođači Kaurin i Weis (koji također potpisuju i „skoro pa režiju“, dok u projektu u ulozi „više od dramaturginje“ sudjeluje i Katarina Stegnar.) ideju herojstva – iz perspektive traženja točnog mjesta koje herojstvo, bilo ono potrebno ili nepotrebno, danas zauzima, – problematiziraju kao pitanje tržišne ponude (za kojom zapravo nema potražnje). Linija „Halo, heroj“ je otvorena, a uvježbavanje što bržeg odgovaranja na hitne pozive u punom tijeku. Riječ je dakle o akciji, sa svim znojem koji ide uz nju; ali i akciji, koja ostaje u okvirima privatne sfere pripreme. Svjesni da svijetu nedostaje konkretna akcija, heroji na poziv stat će nasuprot mlakosti i nesposobnosti da se donese odluka o djelovanju. I u tome ih ništa ne može zaustaviti, niti jedna prepreka; nemoguće je naći pravi outfit za heroja? Nema problema . Čak se i u kostimu missice moguće boriti za cijelu listu stvari.
Ana Perne, Dnevnik
Na sceni rijetko kada možemo svjedočiti tolikoj opuštenosti, kakvu posjeduju Uroš Kaurin i Vito Weis koji su autorski projekt o herojstvu u suvremenom svijetu odlučili napraviti upravo „herojski“: kao autori koncepta i teksta, te istovremeno i kao izvođači i redatelji. Njihova opuštenost proizlazi iz pozicije izvođača koji progovara iz poluprivatne sfere koristeći formu dječje igre, te iz razigravanja kao osnovnog principa njihove scenske igre; poput dječaka koji svoju fascinaciju akcijskim junacima pretvaraju u poziv svog života – u posao i vlastiti stav prema svijetu, a taj stav pak poput svojevrsnog alternativnog oblika društvenog djelovanja sadrži i nešto društvene kritike. S izrazitim referencama na pop kulturu i neke popularne društvene fenomene oni se poltronskom i egoističnom društvu orijentiranom prema individualizmu suprotstavljaju vlastitim angažmanom – postaju „heroji na poziv“. Prvi dio njihovog najavljenog kazališnog serijala (od tuda 1.0 u naslovu) uvodi nas u proces postajanja heroja u današnjem svijetu, proces koji je pun dilema i prepreka, koje je ipak moguće svladati čvrstim uvjerenjem o ispravnosti svog izbora, jakom odlučnošću i međusobnom podrškom. Likove heroja u današnjem svijetu grade kroz seriju epizoda. Predstava se razvija od energičnog pokretanja nove djelatnosti, preko jasnog obrata u preispitivanju smislenosti takvog pothvata, do konačnog jasno usmjerenog fokusa prema ispunjenju cilja. Heroj 1.0 neprestano se kreću između parodiranja junaka iz akcijskih filmova i potvrđivanja ideje o mogućnosti izlaska iz malodušnosti i pasivnosti u aktivno stvaranje boljeg svijeta. Predstavi predviđamo veliki odaziv mlade publike.
Nika Arhar, Delo