PERCUSSION EXPERIENCE
Nakon osobnog i umjetničkog uspjeha našeg prošlogodišnjeg udaraljkaškog koncerta, nismo mogli učiniti ništa drugo nego pokušati ponoviti to prekrasno iskustvo i za publiku i za nas.
Zadovoljstvo nam je predstaviti vam drugo izdanje udaraljkaškog koncerta u ciklusu komornih koncerata HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Koncert će biti podijeljen u dva dijela: prvi je udaraljkaška glazba uz suradnju s udaraljkaškim ansamblom SiNKOPA Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova pod vodstvom naše drage kolegice i prijateljice Anite Primorac. Drugi dio koncerta će pokazati mogućnosti komorne glazbe udaraljki s drugim instrumentima, ovaj put u suradnji s ansamblom ReVibrant (violina, violončelo i udaraljke), a sve povezuje udaraljkaška sekcija Riječkog simfonijskog orkestra, Antonio Ceravolo i Pedro Rosenthal Campuzano.
Svjetsku će praizvedbu doživjeti dvije skladbe koje je napisao naš glavni udaraljkaš Pedro Rosenthal Campuzano te skladba Percussione corpus riječke udaraljkašice i kompozitorice Anite Primorac , a na programu su mnoga djela modernih i suvremenih skladatelja koja dosad nisu bila izvedena u Hrvatskoj. Koristit ćemo već poznate instrumente kao što su marimba, vibrafon, tam-tam i činele, ali ćemo svirati i na instrumentima poput tubafona, krotala ili thunder sheeta. Spojit ćemo tradicionalno s modernim u duu za tradicionalni balkanski bas bubanj tapan zajedno s violinom te ćemo istražiti moderne načine stvaranja glazbe s loop-pedalama, sempleovima i elektronikom.
Možemo samo reći: dođite, udobno se smjestite, otvorite uši, um i srce i uživajte u ovom jedinstvenom zvukovnom iskustvu!
Program
Emmanuel Séjourné: Vous avez du feu?
Ana Vrban, Franka Zupičić, Massimo Balczo i Saša Miljanović (udaraljke)
Anita Primorac: Percussione corpus*
Udaraljkaški ansambl “SiNKOPA“
Emmanuel Séjourné / Anita Primorac: Bronx
Franka Zupičić, Massimo Balczo i Saša Miljanović (udaraljke)
Vittorio Monti / Anita Primorac: Čardaš
Franka Zupičić, Massimo Balczo i Saša Miljanović (udaraljke)
Daiki Kato: Last Dance**
za udaraljkaški duo (Pedro Rosenthal i Antonio Ceravolo)
Andy Akiho: 21
za udaraljke, violončelo i elektroniku (Golnar Mohajeri i Pedro Rosenthal)
Gene Koshinski: Impressions of a Chinesse Opera**
za udaraljkaški duo (Pedro Rosenthal i Antonio Ceravolo)
Pedro Rosenthal Campuzano: Percussion Trio br. 1*
za udaraljkaški trio (Anita Primorac, Pedro Rosenthal i Antonio Ceravolo)
Christos Hatzis: Fertility Rites
I – stavak
II – stavak
Za marimba i elektroniku (Pedro Rosenthal)
Jeffery Cotton: Bacchanal***
za udaraljke i violinu (Osman Eyublu, Pedro Rosenthal)
Iannis Xenakis: Dhipli Zyia
Duo za violinu i violončelo (Osman Eyublu i Golnar Mohajeri)
Pedro Rosenthal: Trio br. 1*
I – Allegro con brio / Andante tranquillo
II – Lento
III – Vivace
za ReVibrant trio (Golnar Mohajeri, Osman Eyublu, Pedro Rosenthal)
Astor Piazzolla: Fuga y Misterio
Osman Eyublu (violina)
Golnar Mohajeri (violončelo)
Pedro Rosenthal, Antonio Ceravolo i Anita Primorac (udaraljke)
* svjetska praizvedba
** hrvatska praizvedba
*** zahvala MKD Ilinden na ustupanju tradicionalnog instrumenta tapan
Koncert traje oko jedan sat i trideset minuta.
Ovoga puta premijerno ćemo izvesti dvije skladbe što sam ih napisao, uz ostala djela koja će biti prvi put izvedena u Hrvatskoj. Prošle godine, moje su skladbe bile pisane samo za udaraljke: jedan duo fokusiran na vizualne elemente, gotovo koreografske, i ritmičke konstrukcije, te kvartet s namjerom istraživanja najveće moguće palete udaraljkaških mogućnosti: više od 30 instrumenata, nekoliko štapića, ručne udaraljke i alati za efekte (lanci, stolovi, drvene kutije…), korištenje unaprijed snimljenih loopova, korištenje audio i video zapisa… Ovaj put sam želio sačuvati lijepu suradnju koju ostvarujemo s našom prijateljicom i kolegicom Anitom Primorac, i zato sam napisao mali trio koji tu suradnju predstavlja zajedničkim timpanom između nas troje, a svakoga od nas jednim kožnim instrumentom (tomovi i timpani) i drugim metalnim instrumentima. S malim brojem instrumenata (u usporedbi s prošlogodišnjim kvartetom) razvijam glavnu temu koja se pojavljuje cijelo vrijeme i pomaže publici pratiti djelo. Drugo djelo koje sam skladao je za violinu, violončelo i udaraljke. Podijeljen je u tri stavka: Allegro-Andante, Lento i Vivace. To je vrlo melodično i tonalno djelo s malo primjesama modernog i utjecajima rock i metal glazbe (s ritmičkim kvintama u basu violončela i marimbe), francuskog impresionizma i modernizma (povećane kvinte, durske sekste u molskim akordima, transponirana harmonijska medijanta) i nekih meni referentnih skladatelja poput Bartoka, Messiaena ili Ligetija, čija se 100. obljetnica rođenja obilježava ove godine.
Koncept koncerta je spoj mnogih ideja kao što su promocija glazbe među mladima, uz suradnju s ansamblom SiNKOPA; davanje vidljivosti suvremenoj glazbi; ili pak prezentacija mogućnosti udaraljki kao solističkog instrumenta.
Vjeruje se da se glazba pojavila kada su se pojavili prvi ljudi, a i danas je sastavni dio naših života. Prvi instrumenti na svijetu su ljudski glas i udaraljke, a u ovoj skladbi skladateljica koristi body percussion tehniku gdje se ljudsko tijelo koristi kao instrument. Naše tijelo nudi nam široki spektar zvukova koje možemo koristiti kako bi stvorili ritam.
Body percussion su koristila mnoga plemena i narodi kao dio obredne glazbe, a može se prakticirati od najranije dobi te se u pedagogiji često koristi u radu s djecom. Postoje dokazi da tjeloglazba povećava motoričke sposobnosti i kognitivne funkcije te zahtjeva auditivnu, vizualnu i kinestetičku koncentraciju. Postoji puno različitih zvukova, intonacija, trajanja i dinamika koje možemo izvesti tijelom (od pucketanja prstima, pljeskanja rukama i sviranje nogama do tapšanja različitih dijelova tijela). Notiranje različitih ritmova za tjeloglazbu, kao i body percussion ansambli, pojavljuju se u XX. stoljeću šireći se diljem svijeta. Na večerašnjem koncertu Percussion experience, udaraljkaški ansambl ”SiNKOPA” premijerno izvodi skladbu Percussione corpus namijenjenu upravo tjeloglazbi.
Predmet udaraljke se u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova Rijeka pojavljuje 1954. godine bez stalnog profesora i kontinuirane nastave, a nastava se odvijala u HNK-u Ivana pl. Zajca u Rijeci.
Od 1999. godine se nastava udaraljki počinje odvijati u zgradi Glazbene škole (Laginjina 1), a školske godine 2011./2012. popunjava se cijela klasa udaraljkaša i obnavlja instrumentarij pod vodstvom profesorice Anite Primorac. Školske godine 2012./2013. u sklopu nastave komorne glazbe prof. Primorac osniva komorni ansambl ”SiNKOPA” koji zapaženo nastupa na školskim, gradskim i županijskim kulturno-umjetničkim događanjima, gostuje diljem Hrvatske te je dobitnik regionalnih, državnih i međunarodnih nagrada.
Udaraljkaški ansambl ”SiNKOPA” školske godine 2022./2023. čine učenici Šimun Traven, Vid Kablar, Laura Ćosić, Tino Kućel, Franka Zupičić, Matija Jelić Matošević, Ana Vrban, Giulian Magagnino, Massimo Balczo, Šimun Tićak i Saša Miljanović.
Povodom 200. obljetnice Škole (2020. godine) prof. Primorac je skladala udaraljkašku himnu „Ronjgov Marš”, a 5. lipnja 2022. je ansambl nastupio u HNK-u Ivana pl. Zajca na prvom udaraljkaškom koncertu u povijesti Rijeke.
Akademija Art – Udaraljkaško iskustvo riječkih glazbenika i njihovih gostiju
Moja Rijeka – Udaraljkaški koncert „Percussion Experience“
Kigo.hr – Jedinstveni koncert i ove godine u „Zajcu“
HRT Radio Rijeka – Udaraljkaški koncert opet na programu riječkog Zajca
Novi list – “Percussion Experience” u Zajcu. Priča o glazbi u bogatom svijetu udaraljki