POSVEĆENJE PROLJEĆA
Igor Stravinski

Dirigent:
Pascal Rophé
Koreografkinja:
Dramaturška i koreografska asistentica:
Scenografkinja i kostimografkinja:
Fotografije i izrada videa:
Oblikovatelj svjetla:
Izvodi:
Balet HNK-a Ivana pl. Zajca
Baletni majstori:
Inspicijentica:

U suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom HRT-a i Koncertnom dvoranom Vatroslava Lisinskog

 

Maša Kolar i Maja Marjančić, suočene s globalnim i lokalnim elementarnim krizama, vodile su se u doživljavanju i slušanju kanonskoga djela Igora Stravinskog promišljanjem o prirodi i njezinom opstanku, pa tako i opstanku same ljudske vrste. Ta svijest zauzima danas jednako važnu ulogu u društvenom životu kao što imaju politika, vjera, ekonomija i ostali društveni sustavi. Posvećenje proljeća dandanas, nakon više od stotinu godina, odiše svježinom te uzbuđuje i nadahnjuje onako kako samo glazba i priroda mogu svojom ljepotom.

Iako su Stravinski i Nijinski svojim prvim baletom opisali žrtvu kao mladu ženu (ono „drugo“, ono „slabije“, ali plodnije biće), prinesenu od strane strogog patrijarhalnog ustroja kako bi „udovoljili“ Zemlji, danas je ta mlada žena zamijenjena novom žrtvom – Zemljom samom. Možemo reći da je naša Zemlja postala žrtvom ljudi, u istom onom društvenom ustroju koji nadzire, eksploatira, zagađuje i kontrolira sve čime je okružen.

Balet u koreografiji Maše Kolar inspiriran prirodom faunističkog svijeta predstavlja galeriju epizoda u kojima animalni vokabular u suigri s nizom isprepletenih nježnih melodija, energičnih dionica, i neočekivanih kompulzivnih ritmova partiture, otvara slobodu u novom doživljaju skladbe Igora Stravinskog – kao one koja slavi život. Koreografija priziva živući prirodni svijet kao unikatno i spektakularno čudo koje blista isključivo u raznovrsnosti i bogatstvu jedinki, povezanih međusobnim podržavanjem i održavanjem.

Kako su Maša Kolar i Maja Marjančić navele, ova interpretacija ne teži intelektualnom i filozofičnom. One su se odlučile za nešto što ih ushićuje, nešto što slavi život, sinergiju prirode i čovjeka, pojedinca i društva.

 

Program:

Maurice Ravel: Menuet antique (koncertna izvedba)

Maurice Ravel: Bolero (Ballet en I acte 1928) (koncertna izvedba)

***

Igor Stravinski: Posvećenje proljeća (baletna izvedba)

 

Svijest o prirodi i njezinom opstanku, pa tako i opstanku same ljudske vrste, zauzela je danas jednako važnu ulogu u društvenom životu kakvu imaju politika, vjera, ekonomija i ostali društveni sustavi. Upravo ta misao nas je, suočene s globalnim i lokalnim elementarnim krizama, vodila k novom doživljavanju i slušanju kanonskog djela Igora Stravinskog „Posvećenje proljeća“. Ono i dan danas, nakon više od stotinu godina, odiše svježinom te uzbuđuje i inspirira onako kako samo priroda može svojom ljepotom.

Iako su Stravinski i Nijinski svojim prvim baletom opisali žrtvu kao mladu žensku osobu (ono „drugo“, ono „slabije“, ali plodnije biće), prinesenu od strane strogog patrijarhalnog ustroja kako bi „udovoljili“ Zemlji, danas je ta mlada žena zamijenjena novom žrtvom – Zemljom samom. Možemo reći da je danas naša Zemlja postala žrtvom ljudi, u istom onom društvenom ustroju koji nadzire, eksploatira, zagađuje i kontrolira sve čime je okružen.

Balet u koreografiji Maše Kolar inspiriran prirodom faunističkog svijeta predstavlja galeriju epizoda u kojima animalni vokabular u suigri s nizom isprepletenih nježnih melodija, energičnih dionica, i neočekivanih kompulzivnih ritmova partiture, otvara slobodu u novom doživljaju skladbe Igora Stravinskog – kao one koja slavi život. Koreografija priziva živući prirodni svijet kao unikatno i spektakularno čudo koje blista isključivo u raznovrsnosti i bogatstvu jedinki, povezanih međusobnim podržavanjem i održavanjem.

Odlučile smo se da ne težimo intelektualnom i filozofičnom. Odlučile smo se za nešto što nas ushićuje, nešto što slavi život, sinergiju prirode i čovjeka, pojedinca i društva.

Foto & Video galerija

Generalni pokrovitelj Baleta