Većinom mlada, srednjoškolska publika ispunila je kazališni parter u utorak 19. rujna želeći izbliza vidjeti kako se priprema opera. Redateljica Diana Haller otvorila je široj javnosti probu nove operne produkcije, “Anna Bolena” Gaetana Donizettija, čija premijera se priprema za 29. rujna u “Zajcu”. Za cijelog je trajanja redateljica radila “dvostruki posao”, tj. vodila redovnu, autentičnu probu zbora i solista i istovremeno pojašnjavala publici što se upravo odvija na sceni i iza nje.
Nakon uvodnog razgovora s publikom i uvida u povijesnu priču iz 16. stoljeća o okrutnom kralju Henriku VIII. i njegovim suprugama, a prije svega sudbini kraljice Anne, na čemu se temelji libreto, proba je i službeno započela. Uz pratnju korepetitorice Natalyje Marycheve i uz ravnanje maestra Villea Matvejeffa izvedbu su započele članice Riječkoga opernog zbora. Na sceni se u tom trenutku mogla vidjeti ne još posve dovršena scenografija, a izvođači su nastupali u privatnoj odjeći, budući da su kostimi kostimografkinje Sandre Dekanić još u fazi izrade.
Ubrzo je na scenu izašla i nositeljica glavne uloge, Anamarija Knego. Dijalog između nje i redateljice je publici bio osobito zanimljiv, jer je razotkrio koliko je zahtjevno pratiti istovremeno i glumačke i pjevačke interpretacijske zahtjeve. Iako korekcijama i obraćanjima publici prekidana bezbroj puta, Anamarija Knego je zbog svoje spontanosti i virtuozno izvedenih arija nekoliko puta izazvala oduševljeni pljesak publike. Simpatije je osvojila i mala glumica, šestogodišnja Uma Smolčić, koja je vrlo odgovorno odradila svoju probu slušajući naputke kako se kretati i kamo gledati.
Redateljica je pojašnjavajući uloge i radnju i predstavljajući ostale članove Zbora otkrila i da je uvela redateljsku inovaciju angažirajući Leonoru Surian Popov koja će izvesti recital Schillerove drame na početku predstave, ali i nastupiti u pjevačkoj ulozi.
Publiku je fascinirala dinamika i količina događanja tijekom probe. Pratili su i zbivanja na pozornici i konzultacije s asistenticom redateljice Sofijom Cingulom i opetovano brzanje redateljice od režijskog pulta u parteru do pozornice i natrag. Komunikacija s izvođačima se odvijala i na hrvatskome, i na engleskome, i na talijanskome jeziku, što je pridonijelo atmosferi kreativnosti i snage.
Nakon službenog dijela probe, s publikom su porazgovarale Anamarija Knego i Diana Haller i odgovorile na nekoliko pitanja o tome kako se usklađuju glumački i pjevački zadatci tijekom operne predstave, koliko je vremena potrebno da bi se upamtio tekst, te kako se čuva glas da bi izvedba bila savršena. Anamarija Knego je odgovorila da nije ni malo jednostavno istovremeno misliti na pokrete i glumački dio te pjevačku izvedbu i rekla da se slaže s Pavarottijevom izjavom da solisti obično pet minuta prije početka predstave žele odustati od svega. “No, onda krene predstava i sve bude u redu.” Rekla je također: “Naš posao je takav, pjevaš svakakav, i bolestan i pod stresom, no publika očekuje kvalitetu i mi kvalitetu želimo dati”. “Optimalno bi bilo ulogu pripremati oko godinu dana, no rijetko su uvjeti takvi da se imalo toliko vremena”, složile su se obje. “Glas se čuva stalno, svakodnevno, ne smije se puno pričati niti vikati, često se na probama nose maske jer i najmanja prehlada utječe na glas, a izdržati sve probe i sve izvedbe vrlo je naporno.”
Na kraju ovog susreta s publikom Diana Haller je zahvalila publici što su došli u velikom broju, postavljali pitanja i sa zanimanjem pratili dio procesa rada na operi.
Dobiti mogućnost svjedočiti umjetničkom djelu u nastajanju i vidjeti još ne-sasvim-savršene i ne-zgotovljene elemente poseban je i emotivan događaj i za publiku i za autorski i izvođački tim i ova je otvorena proba to dokazala posebnom toplom i podržavajućom atmosferom kojom je zračila. Vjerujemo da će i rezultirati povećanim zanimanjem za buduće operne izvedbe, kako “Anne Bolene”, tako i drugih predstava.