SPORE
BADco.

gostovanje realizirano kroz Plesnu mrežu Hrvatske
Dramaturgija:
Ivana Ivković / Tomislav Medak
Izvedba:
Ana Kreitmeyer
Koreografija:
Nikolina Pristaš
Koreografska suradnja:
Zrinka Užbinec
Izvođacice:
Ana Kreitmeyer / Lana Hosni / Ivana Pavlović
Glazba:
Helge Hinteregger / Martin Koller
Zvuk:
Jasmin Dasović
Svjetlo:
Sara Bundalo
Prostor:
Igor Pauška
Kostim:
Silvio Vujičić
Producent:
Danijel Popović
Fotograf:
Damir Žižić

uz sudjelovanje studentica Danske nacionalne škole za kazalište i suvremeni ples u procesu rada predstave

Predstava Spore polazi od problema nezavršivosti rada provedenog u održavanju. Održavamo tijelo, stan, bližnje i biljke, održavamo prijateljstva, odnose, čistoću i odjeću, održavamo infrastrukturu, organizaciju, prostor i tehniku. Održavanje je nevidljiv preduvjet rada i stvaranja. Održavanje je svakodnevna prepreka neometanom radu i stvaranju. Ono ostaje u pozadini, rutinski se ponavlja i naizgled ne dopušta pomak. U svakodnevnoj nezavršivosti rada provedenog u održavanju pomak, promjena i transformacija hiberniraju.
Tijelo u plesu smatra se slobodnim od inercije rada provedenog u održavanju i smjernosti rada provedenog u proizvodnji. Pokret u plesu oslobođen je društvenih uvjetovanja i prepušten stvaralačkom samoodređenju. Toj pretpostavci slobodnog tijela u plesu BADco. pristupa analizirajući fenomen okreta, obrtaja tijela oko vlastite osi bez mogućnosti napredovanja. Okret kao element ponavljanja “infrastruktura” je plesnog pokreta, ono što ga razlikuje od svakog drugog pokreta, međutim kriza plesa se otvara onda kada okret ne izlazi iz ponavljanja.
Početno nadahnuće predstava crpi iz poeme Što je nepisanje? američke pjesnikinje Anne Boyer u kojoj se vlastito iskustvo života kao umjetnice, žene, majke, nastavnice, partnerice, aktivistice, prijateljice razlaže sloj po sloj, prekapajući pritom po ritmovima vlastite svakodnevice i njihovim imobilizacijskim učincima.

Uzbudljivo postaje kada u jednoličnoj rutini okretaja počinjemo uočavati proplamsaje kreacije. Predstava Spore precizno poentira problematiku umjetničkog rada obrtanjem perspektive na stvaralačko vrijeme i njegovu vrijednost, što je izrazito aktualno pitanje.Jelena Mihelčić, Plesnascena.hr

Autorska ekipa u Sporama s razlogom svraća pozornost na gorući problem nevidljiva i neplaćena rada.” – Ivana Slunjski, Vijenac

„Spore sugestivno (do)nose krhku no istovremeno jaku izvedbu ženskih tijela koja se iscrpljuju ili pak podupiru u scenskome istrajavanju i dosljednosti.” – Žiri Plesne mreže Hrvatska 2017. – Maja Đurinović, Magdalena Lupi Alvir, Melita Spahić

plesnamreza.hr