BALET “ROMEO I JULIJA” S NOVIM ROMEOM, TIBALDOM I MERCUZIJOM

23. studenoga 2022.

Publika koja je pogledala predstavu „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji Jiříja Bubeníčeka i pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela ocijenila je predstavu najvišim ocjenama zbog čega je osvojila Nagradu „Boris Papandopulo“ za najbolju baletnu predstavu u sezoni 2021./2022.

„Romeo i Julija“ ponovno su na programu u petak 25. i u subotu 26. studenoga u 19,30. U podjeli predstave nekoliko je novih plesača, pa i onih koji su do sada tumačili drugu ulogu u toj predstavi. Riječki baletni ansambl prije ponovnog izlaska pred publiku brusi taj svoj briljant na krilima ljubavi između mladih iz dviju nepomirljivo zavađenih obitelji koju je u dramu nenadmašno prenio William Shakespeare, a potom Sergej Prokofjev u emotivno glazbeno djelo.

Razgovarali smo s trojicom plesača riječkog Baleta koje ćete prvi put moći vidjeti u ulogama Romea, Tibalda i Mercuzija.

 

Omiljeni rasplesani Sicilijanac, prvak Baleta Michele Pastorini nakon brojnih otplesanih uloga sada je i – Romeo. Činjenica u koju se baletna, a i šira, publika uvjerila, riječ je o umjetniku i plesačkom kameleonu koji jednako dobro „pliva“ u potpuno različitim ulogama, kojemu je izvrsnost konstanta i koji u svaku ulogu daje cijeloga sebe i pruža nešto posebno.

Kako vi doživljavate ulogu Romea?

Romeo je jedna od onih uloga koju nemaju svi sreće plesati. Uvijek sam mislio da plesati najromantičniju ulogu u povijesti baleta trajno obilježi karijeru, bio sam u pravu, toliko je toga za „kopati“ i mnogo toga za otkriti. Ljubav i očaj uvijek su tu, skriveni u različitim licima. Romeo nikada nije posve sretan, za njega uvijek postoji razlog za propitivanje sreće. Ja sam osoba koja mnogo preispituje, ipak, nadam se, ne u tolikoj mjeri kao Romeo. Život zaslužuje da se s njim suočavamo lakšeg srca.

 

Do sada ste u predstavi tumačili ulogu žestokog Tibalda, kako je sada u istoj predstavi postati netko drugi?

Naravno, igrajući do sada Tibalda, navikao sam na potpuno drugačiju energiju, suprotnu Romeovoj. Volio sam biti Tibaldo, izvlačio sam puno potisnute energije i moći, bilo je to terapeutsko iskustvo. Dva su lica istog novčića, različiti karakteri ipak su dvojica tinejdžera koja traže ljubav na izrazito različit način.

 

Kako je bilo pripremati predstavu s autorima Bubeničekom i Cojocaru?

Ljepota rada s Jiříjem i Nadinom je u njihovom prioritetu da sve bude što realnije. Valja biti stvaran i kao plesač i kao lik i to je ono što mi se najviše sviđa.

 

Vaša Julija u predstavi je Maria Matarranz de las Heras, kako je s njom činiti najzaljubljeniji par ikada?

Plesati s Marijom uvijek je veliki užitak. Nije ona samo sjajna plesačica već i velika umjetnica. Jedna od najboljih s kojom sam ikada dijelio pozornicu.

 

Ulogu Tibalda nastudirao je i sada preuzeo francuski plesač koji se Baletu pridružio ove sezone, Antoine Salle.

Pričajući o Julijinom rođaku Tibaldu i razlikama između njega i te uloge, Antoine je s nama podijelio i koliko su ga te razlike brinule:

Otkad sam stigao, Maša Kolar najavljivala mi je da bi voljela da naučim ulogu Tibalda za nadolazeće predstave „Romea i Julije“. Pogledao sam video, iskreno, bojao sam se kako ću to izvesti jer je uloga toliko drugačija od onoga što sam ja. Tibaldo je netko tko se voli svađati, uvijek je nervozan i ljut, dok sam ja osoba s puno tolerancije, netko tko se voli veseliti i smijati.

 

O tome s kim je najviše radio i tko mu je najviše pomogao Antoine kaže:

Proces učenja koreografije ove uloge bio je dinamičan, valjalo je sve svladati u dva tjedna što je bio veliki fizički i psihički izazov. Zahvaljujući našem baletnom majstoru Danieleu Romeu koji je najviše radio sa mnom na ovoj ulozi, stvarno sam mogao razumjeti Tibalda i stvarati ulogu na svoj način bez kopiranja onih koji su u toj ulozi plesali prije mene.

Ponosan sam na ono što sam prošao u dva tjedna znajući da je moja startna pozicija bila puna oklijevanja. Sada uistinu uživam u ulozi Tibalda.

 

Uloga Mercuzija povjerena je prvaku Baleta, Parižaninu. Valentin Chou zaplesat će kao najbolji Romeov prijatelj, zahvalan baletnom majstoru i kolegicama i kolegama iz ansambla na pomoći oko rada na ulozi. O tome kako on vidi Mercuzija kaže:

Zadovoljstvo je igrati ulogu Mercuzija, razigranog i zabavnog lika usko povezanog s Romeom. Mislim da je prijateljstvo između Mercuzija i Romea uistinu iskren odnos pun ljubavi. Uvijek mi je bila zanimljiva mogućnost kretanja kroz različite slojeve lika, jer prepoznaju se različite boje, dubine i stvara se nešto što obogaćuje.

Mercuzio je možda prvenstveno zabavan tip, ali pokazuje i brigu i pažnju, nadam se da ću u to uspjeti uvjeriti i našu publiku na izvedbama.

 

Jiři Bubeniček osmislio je i napravio vlastitu verziju „Romea i Julije“, kako vi doživljavate njegov rad?

Jako se veselim izvođenju djela Jiříja Bubeničeka jer sam njegove plesne videe gledao na YouTubeu dok sam bio tinejdžer. Pojma nisam imao da ćemo jednog dana surađivati. Osjećam kao veliko postignuće biti ovdje i sada, plesati u njegovoj verziji „Romea i Julije“.

 

Alternacije u ulogama su uobičajene u predstavama, tko vam je najviše pomogao u „pronalaženju“ Mercuzija?

Svakako naši baletni majstori, Paula Rus i Daniele Romeo. Kroz mnogo sati proba i usmjeravanja, zaista su pomogli da ovaj lik postane moj. Uspjeli su mi prenijeti suštinu lika i dalje pružajući mi slobodu pronalaženja vlastitog fizikaliteta i davanja vlastitog „toucha“ svemu. Kolegice i kolege također su mi pružili ogromnu pomoć savjetujući me i pokazujući.

 

„Romea i Juliju“ u jasno ispričanoj koreografiji Jiříja Bubeníčeka, uz prekrasnu glazbu i uz glumce, riječki će Balet, nakon izvedbi u Rijeci, predstaviti u Ludwigsburgu u Njemačkoj 3. i 4. prosinca!

 

Razgovarala Andrea Labik

 

Generalni pokrovitelj Baleta