RIJEČKA “TOSCA”: SVAKI JE ČIN NOVA PREDSTAVA

8. studenoga 2019.

Druga opera Puccini trilogije, “Tosca”, koje je premijera zakazana za 9. studenog, prepuna je iznenađenja i brojnih zanimljivosti.
Jedna od najpopularnijih i najizvođenijih u svijetu i po mnogima najdramatičnija od svih opera, vraća se na riječku se pozornicu nakon deset godina od posljednje premijere, pod dirigentskim vodstvom Kallea Kuusave, uskoro i  ravnatelja riječke Opere te u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića. Solistička se podjela sastoji od dvoje nacionalnih prvaka riječke Opere,  Kristine Kolar u naslovnoj ulozi i Giorgia Suriana u ulozi Scarpije. U ulozi Cavaradossija pridružiti će im se gost Domagoj Dorotić, istodobno debitirajući na riječkoj opernoj sceni.
“Tosca“ će biti predstava parogramatskog karaktera.  Ona neće biti samo o sebi nego govoriti i – više od sebe. U svakom od tri čina naše „Tosce“, publika će gledati tri različite predstave „Tosce”, tri različita načina njezine moguće inscenacije, najavljuje dramaturg i redatelj. Tako će prvi čin na scenu donijeti operni historicizam čija vizualnost počiva na ljepoti kazališnog slikarstva i tzv. „povijesnim“ odnosno „autentičnim“ kostimima. Raskošna scenografija, romantični i autentični kostimi… Sve ono što publika zamišlja maštajući o tradicionalnoj opernoj izvedbi.
Sljedeći trend je „aktualizacija“ opera, pa će drugi čin izmjestiti dramsku radnju u drugi povijesni kontekst, drugo vrijeme i prostor. Naime, kostim (Sandra Dekanić) u kojemu će se Kristina Kolar pojaviti, replika je kostima u kojemu je velika hrvatska operna pjevačica, Zinka Kunc, debitirala u ulozi Tosce na pozornici njujorškog Metropolitana. Riječka se “Tosca” tako poklanja slavljenoj izvedbi Zinke Kunc, koja je svojedobno okarakterizirana jednom od najboljih Tosci svih vremena. Zinka Kunc nije jedina naša pjevačica koja je u svijetom pronijela Toscin glas. Milka Trnina, inače i Zinkina mentorica, najslavnija pjevačica svog vremena, otpjevala je “Toscu” u Covent Gardenu, nakon čega je oduševljeni Puccini upravo nju odabrao za prvu “Toscu” u Metropolitan operi u New Yorku.
Za posljednji čin dramaturg- redatelj govori da predstavlja „Toscu” na način najbliži mojem shvaćanju operne izvedbe, one svedene na neophodno: glazbu, dramu, glas, glumu, osobnost izvođača i intenzitet doživljaja njihove su-radnje.
Toliko zanimljivosti u jednoj predstavi – tri redateljske estetike u tri čina, radnja prožeta intrigom, strašću, nasiljem i napetošću dostojnom thrillera.

Repriza “Tosce” na rasporedu je 12. studenog.

 

Foto & Video galerija