U IŠČEKIVANJU “TRANSFORMACIJA” PRISJETIMO SE POSLJEDNIH BALETNIH USPJEHA

9. kolovoza 2022.

Visoka su umjetnička očekivanja od nove baletne sezone 2022./2023. koju smo nazvali “Transformacije”, pa kako bismo se uputili prema novim kreativnim izazovima, zaokružimo sve što je neposredno prethodilo tranziciji. Riječki je Balet u posljednja dva mjeseca bio i više nego uspješan.

Predstavu “Čipka” koreografkinje Maše Kolar, koju novinaraka Magdalena Mrčela naziva “baletnim tkanjem uspjele metaforike, divne glazbe i priče o niti koja spaja”, zaplesali smo na ljetnim scenama festivala u Tivtu i Hvaru, te na Splitskom ljetu. Publika je završnim pljeskom slavila “sjajnu uigranost ansambla u prekrasnim različitostima njihove tjelesne konstitucije i sjajnim forteima njihove interpretacije”.

U “Plamtećoj vodi” proslavljenog grčkog koreografa Andonisa Foniadakisa, vjerojatno i najvećem međunarodnom uspjehu riječkog Baleta, ovog su ljeta mogli uživati Karlovčani i Puljani u punoj Areni. Samostalnu večer riječkog Baleta u pulskoj Areni smatramo povijesnim događajem.

Ljetnu turneju zaokružili smo izvedbom nježnih i produhovljenih dueta: “Žar ptica”, njemačkog koreografskog maestra Marca Goeckea, “Odiseje” Waltera Matteinija i Ine Broeckx te “Poslijepodne jednog fauna” Maše Kolar u sklopu Baletne Gale na Tvrđavi Barone u Šibeniku, u organizaciji Šibenskog plesnog festivala. I dok je dio ansambla gostovao u Šibeniku, druga polovica ansambla Baleta pridružila se Operi riječkog HNK-a na gostovanju u Savonlinni te sudjelovala u ovacijama ispraćenim izvedbama “Julija Cezara u Egiptu”. Koreografiju baletnih dionica u toj opernoj predstavi potpisao je prvak riječkog Baleta i miljenik naše publike, Michele Pastorini.

Foto & Video galerija

Generalni pokrovitelj Baleta