Održan je prvi u nizu Novogodišnjih koncerata u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca, koncerata koji uvijek privlače veliku pozornost riječke publike, pa je tako i ove godine. Za sva četiri koncerta ulaznice su odavno rasprodane do posljednjeg mjesta, a u utorak je prostor gledališta bio ispunjen do zadnjeg sjedala, sva su pomoćna sjedala bila zauzeta, a zanimljivo je bilo vidjeti i pretrpane lože. Nije to standardna kazališna publika koja uvijek dolazi na izvedbe, ali je zaista bilo impresivno vidjeti to mnoštvo ljudi koji su željno i s radošću iščekivali početak koncerta koji je energično i zaigrano vodio sjajni maestro Valentin Egel.
Naziv koncerta bio je „Jednostavno najbolje“, a program je bio zanimljivo i neobično koncipiran, posebno prvi dio u kojem smo najprije slušali Suppéovu uvertiru „Laka konjica“, da bi nakon toga uslijedio Uvod i rondo capriccioso za violinu i orkestar u a-molu, op.28, Camillea Saint-Saënsa u kojem se suptilnom i virtuoznom svirkom predstavio solist Anton Kyrylov, inače koncertni majstor Riječkoga simfonijskog orkestra.
Zatim se na programu našao naš skladatelj Ivan pl. Zajc s prelijepom uvertirom „Amelija ili razbojnik“, a nakon toga posve neočekivano i nikako prigodno novogodišnjim notama, „Stieg hrvatski visoko se vije“, domoljubna pjesma iz opere „Nikola Šubić Zrinjski“ sa solistima Robertom Kolarom, Kristinom Kolar, Markom Fortunatom i Slavkom Sekulićem. A onda glazbeni povratak u novogodišnje note, uvertira „Orašar“ i poznati „Veliki ples“ iz „Orašara“ Petra Iljiča Čajkovskog u kojem su se lijepom izvedbom predstavili harfa, oboa, limeni i drveni puhači. Za kraj prvog dijela koncerta, čuli smo i najizvođeniji četvrti stavak Allegro con fuoco Dvořákove Devete simfonije u e-molu, poznate i pod imenom „Iz Novog svijeta“.
Nakon dvadesetminutne pauze, još jedna, svima poznata, druga simfonijska pjesma „Vltava“ iz ciklusa „Moja domovina“ Bedřicha Smetane, a onda Verdijeva „Vatra radosti“ iz opere „Otello“ u kojoj je Riječki operni zbor zvučao kompaktno i ritmički vrlo precizno. Maestro Egel publici je tada najavio koncertno iznenađenje – izvedbu „Habanere“ iz Bizetove opere „Carmen“ koju je strastveno izvela gošća Michaela Selinger. U službeni završetak koncerta uvela nas je uvertira iz veselog Straussovog „Šišmiša“, kao i polka „Laka krv“, a u posljednjem glazbenom broju, finalu II. čina „Šišmiša“, pred publiku su izašli nasmijani solisti Slavko Sekulić, Robert Kolar, Marko Fortunato, Ivana Srbljan, Vanja Zelčić, Kristina Kolar i Gabrijela Deglin koji su uz izvrsni orkestar raspjevani oduševili mnogobrojnu publiku.
Kao dodatak, uvijek rado slušan Straussov valcer „Na lijepom plavom Dunavu“, ovog puta u neobičnoj izvedbi orkestra i zbora, potom naravno, za sam kraj, neizostavni „Radetzky marš“ u zajedništvu s gledateljima.
Pljesak i oduševljenje publike uz stajaće ovacije očito je bio znak da je koncert postigao svoj cilj – užitak za publiku.
Gloria Fabijanić Jelović, Radio Korzo
Generalni pokrovitelj Riječkoga simfonijskog orkestra
