Pogledajte što vas očekuje u novoj sezoni

31. kolovoza 2023.
 

Sada ili nikada, izazov je koje su si pred oproštajnu sezonu postavili intendant, ravnateljice i ravnatelji riječkog „Zajca“. Kreativne odgovore na njega publika će kroz sezonu 23./24. imati priliku sastavljati kroz premijere, hvaljene reprize, tražene obnove te mnogobrojna gostovanja.

 



Oproštajni repertoar Hrvatske drame donosi nam fuziju klasične i suvremene misli kroz pet premijernih naslova. Nagrađivana redateljica za djecu i mlade, Renata Carola Gatica, donosi nam blagdanski klasik, Dickensovu „Božićnu priču“, idealan za završetak godine. Krajem godine (8. studenog) kazališni svijet slavi i tiskanje prvog izdanja sabranih djela Williama Shakespeara koji se u „Zajc“ vraća s novim „Macbethom“, ovoga puta u režiji Eduarda Milera. Za njime slijede klasici u nastajanju, Quilterov „GLORIOUS!“ te „Slučaj vlastite pogibelji“, adaptacija novog romana Kristiana Novaka u režiji Ivana Plazibata. Zadnja premijera nalazi se u režiserskim rukama Senke Bulić te Marinkovićevoj „Gloriji“.

 



Opera pod vodstvom Dražena Siriščevića u svojem oproštaju odlučila je isključivo iznova podignuti standarde. Sezonu otvara „Anna Bolena“, klasik bel canta Gaetana Donizettija pod dirigentskom palicom Villea Matvejeffa i režiji Diane Haller. U godini kada će kazališta diljem svijeta postavljati „La bohème“ ili „Madama Butterfly“ povodom stote obljetnice smrti Giacoma Puccinija, „Zajc“ donosi autorov skriveni dragulj, „La Fanciulla del West“ („Djevojku sa Zapada“). Rođendanska slavlja ne završavaju ovdje jer obilježavamo i 170. obljetnicu rođenja Antonia Smareglie premijerom njegova djela „Nozze Istriane“ („Istarska svadba“) pod dirigentskim vodstvom Simona Krečiča, dok režiju potpisuje Marin Blažević. Kraj sezone donosi nam još dva maestralna operna naslova. Iako samo uvod u tetralogiju, „Das Rheingold“ („Rajnino zlato“) Richarda Wagnera jedan je od najvećih izazova pred riječkom Operom s kojim će se ukoštac uhvatiti dirigent Valentin Egel te redatelj Dražen Siriščević. Sezonu završavamo jednom od najprovokativnijih opera 20. stoljeća, Adèsovim suvremenim klasikom „Powder Her Face“ („Napudraj joj lcie“) koju dirigira Simon Dvoršak.

 


Balet pod ravnanjem Maše Kolar oprašta se trima premijerama svjetskoga glasa. Prva među njima, „Sad i nikad više“, kazališni je diptih koreografa Maše Kolar i Jeroena Verbruggena koji će publici ponuditi suvremeno čitanje Miroslava Krleže, ali i suvremenosti koja nas okružuje. Za najmlađe se u 2024. godini sprema vječni klasik, Collodijev „Pinocchio“, u koreografiji Michelea Pastorinija. Baletnu sezonu zatvara svjetska premijera „Grand finale“ zvijezde u nastajanju, Nadava Zelnera.

 


Konačno, velike stvari skrivaju se i među oproštajnim papirima Talijanske drame i njezina ravnatelja Giulia Settima. Njima pripada otvorenje dramske sezone posvećeno proslavi 20. obljetnice rada pod svjetlima pozornice prvakinje HNK-a Ivana pl. Zajca, Leonore Surian Popov. Višestruko nagrađivana glumica u svojoj mjuzikl-priči „A ritmo di Broadway“ / „U ritmu Broadwaya“ podsjetit će publiku na niz vlastitih uspješnica, zajedno s mnogobrojnim gostima koji će uveličati proslavu. „Zajc“ će ponovo ugostiti Marca Lorenzija koji nam ovoga puta sprema uistinu eksplozivnu predstavu, „Kamikaze“. Pored Lorenzija, gošća Talijanske drame i riječke publike bit će i Petra Blašković koja će režirati predstavu „Dall’Istria… con amor!“ / „Iz Istre… s ljubavlju!“.


Više o svakoj premijeri, a onda i reprizi te obnovi, možete pronaći na našim stranicama.

 

Generalni pokrovitelj Riječkoga simfonijskog orkestra

Generalni pokrovitelj Baleta

Partner mediatico / Medijski pokrovitelj