Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci u ponedjeljak 16. svibnja studentice i studenti su imali prilike upoznati, razgovarati, pa čak i zaplesati s Romeom i Julijom, te Violom i Orsinom. Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca organiziralo je na Fakultetu prezentaciju dviju Shakespeareovih predstava, jedne baletne i jedne dramske.
Baletnu predstavu “Romeo i Julija” koreografa i redatelja Jiříja Bubeníčeka predstavili su plesni umjetnici Maria Matarranz de las Heras, Marta Voinea Čavrak i Nicola Prato. Okupljenim studenticama i studentima govorili su o svom radu u Baletnom ansamblu riječkog Kazališta, te o ulogama Romea, Julije i Julijine majke, kao i o specifičnostima ove ekspresivne predstave. Za izvedbu uživo u holu Fakulteta odabrali su fragment predstave u kojem se Julija i Romeo zaljubljuju, a pozvali su i publiku da im se pridruži i izvede nekoliko plesnih pokreta koji utjelovljuju upravo emociju zaljubljivanja.
Studentice i studenti su se s veseljem iskušali u baletu, a potom ih je iznenadio fragment dramske predstave “Na Tri kralja ili kako hoćete”, redateljice Franke Perković, u izvedbi glumice Aleksandre Stojaković Olenjuk i glumca Edija Ćelića. Nakon scene u kojoj o karakteru ljubavi razgovaraju Viola, prerušena u muškarca Cezaria, i Orsino odjeven u večernju žensku haljinu – poveo se razgovor s glumcima i ravnateljicom Hrvatske drame Renatom Carolom Gaticom. Renata Carola Gatica istaknula je koliko je za jedan dramski ansambl značajno i zahtjevno igrati Shakespearea. Jezična kompleksnost teksta dramskog klasika iz 1600. godine je istovremeno i izazov, ali i nagrada i za izvođače i za publiku, a ova adaptacija dramaturga Gorana Ferčeca i redateljice Franke Perković je aktualizirala klasični motiv komičnog ljubavnog trokuta i travestije prema suvremenom propitivanju roda i identiteta. Nositeljica glavne uloge Viole Aleksandra Stojaković Olenjuk nadovezala se govoreći o tome kako je gradila svoj lik – lik mlade djevojke koja se u muškarca prerušava prije svega da bi dobila posao, dakle njezina motivacija je preživljavanje žene u muškom svijetu, što možemo i danas često vidjeti kao problem. Pitanje ljubavne zabune je potom nadogradnja na ovaj temelj borbe usamljene žene za egzistenciju. Edi Ćelić istaknuo je slojevitost Shakespeareova djela koje uspijeva biti aktualno već stoljećima, te govorio o svom glumačkom iskustvu s riječkom publikom, prisjetivši se sebe kao studenta koji je odlazio u kazalište, a sigurno bi bio odlazio i češće da je tada postojao repertoar i ansambl kakav sada postoji na riječkoj pozornici. I moderatorica razgovora Katarina Mažuran pozvala je studentice i studente u Kazalište, istaknuvši poseban “studentski paket”: za kupljenu ulaznicu za “Na Tri kralja ili kako hoćete” po popularnoj studentskoj cijeni dobiva se i besplatna ulaznica za jednu od dvije ponuđene predstave: “I Cyrano i djevojčica” u adaptaciji i režiji Guillerma Balda ili “E la nave va / I brod plovi” redatelja Igora Pisona prema istoimenom filmu Federica Fellinija.
Također je prigoda za posjet Dram(m)a centru “Zajc” nadolazeći vikend, kada Aleksandra Stojaković Olenjuk izvodi monodramu “Lolipop”, a nakon izvedbi i u petak 20. i u subotu 21. svibnja publika će se družiti na “Afterima” koje ovaj put organiziraju upravo studenti Filozofskog fakulteta.