KONFERENCIJA ZA MEDIJE UOČI PREMIJERE „EVITE“: SPEKTAKL! SPEKTAKL!

13. siječnja 2020.

Prije prve generalne probe, u gledalištu pred velikom scenom „Zajca” održana je konferencija za medije povodom hrvatske praizvedbe hit mjuzikla Andrewa Lloyda Webbera i Tima Ricea Evita čije su premijere, u ravnopravnim podjelama, na programu u srijedu 15. i u četvrtak 16. siječnja 2020. godine. Predstava nastaje u suradnji HNK Ivana pl. Zajca i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u Zagrebu gdje će biti izvedena na Dan žena, 8. ožujka 2020. godine.

U predstavi sudjeluju Hrvatska i Talijanska drama, Opera i Balet HNK Ivana pl. Zajca, polaznici Riječkog kazališta mladih „Kamov” (dramski i plesno-baletni studio), zatim Pjevački zbor mladih „Josip Kaplan”, Dječji zbor „Kap” te plesni klub K2K.

 

Ravnateljica Hrvatske drame i redateljica mjuzikla „Evita” Argentinka Renata Carola Gatica  osvrnula se na suradnju i veliki ansambl predstave na kojeg je, kako kaže, jako ponosna: „Naši gosti donijeli su lijepu energiju u naše ansamble. Ponosna sam na naše suradnje. Poslije uspjeha „Sunset Boulevarda” odlučili smo ne mijenjati formulu uspjeha niti tim koji pobjeđuje. Taj je mjuzikl bio uspjeh, ali i naša velika škola. Sretni smo što smo zaslužili još jednu priliku kako bismo dokazali da taj uspjeh nije bio slučajan. Većina istog kreativnog tima ponovno radi i na „Eviti”, vrhunski kućni scenograf Dalibor Laginja, koreografkinja Tihana Strmečki. Doveli smo i argentinskog koreografa Damiana Cortesa Albertija kako bi tango bio autentičniji. Prekrasne kostime osmislila je Sandra Dekanić. A sve to ne bi bilo moguće da naš maestro Vlajnić, inicijator mjuzikala u našoj kazališnoj kući, ne prevodi i prepjevava hit mjuzikle”.

 

Intendant Marin Blažević istaknuo je kako su danas prije generalne probe „Evite” počele i probe za „Tristana i Izoldu” te za „Vježbanje života – drugi put”. Potom je otkrio kako je s ravnateljicom Hrvatske drame došao na ideju o uprizorenju „Evite“: „Ono što je Leonora Surian Popov izvela u „Sunset Boulevardu” bilo je nešto što u takvoj mjeri nisam nikada doživio u ovom Kazalištu, a to su stajaće ovacije i urlici oduševljenja. Već na domjenku nakon „Sunseta” odlučili smo – za Leonoru to može i mora biti „Evita”! A to je moguće kada imate tim koji je već uspio producirati i rasprodati sve izvedbe, kreativni i izvođački tim koji je u stanju i izvući lekcije te zahvaljujući svojoj samokritičnosti napraviti još profesionalniju i kvalitetniju produkciju u svim aspektima”, kazao je Blažević te istaknuo kako Elena Brumini nije alternacija Leonori Surian Popov već jednakopravna nositeljica naslovne uloge. Bit će to dvije različite, drugačije Evite, ali jednako uvjerljive, siguran je Marin Blažević.

 

Maestro Igor Vlajnić zahvalio je svima koji su radili na mjuziklu, ali posebno je pohvalio Pjevački zbor mladih „Josip Kaplan” i Dječji zbor „Kap” koji su odradili nimalo lake zadatke, posebno stoga što se radi o ljudima koji nisu profesionalci već je to za njih novo iskustvo.

 

Koreografkinja Tihana Strmečki kazala je kako joj znači čast što po drugi put radi u riječkom Kazalištu i surađuje s, kako kaže, iznimnim, virtuoznim riječkim Baletom u kombinaciji s vanjskim suradnicima iz plesnog kluba K2K. „U toj  kombinaciji energija vidjet ćete prekrasne, dinamične i uzbudljive plesne brojeve koji će pojačavati strast i atmosferu koju je Renata Carola Gatica režijski iskazala u cijeloj predstavi”, dodala je Strmečki kazavši kako je pravi argentinski tango, omogućivši tako svima i edukaciju, donio argentinski koreograf Damian Cortes Alberti. „Osjetit ćete strast koju Argentinci donose na scenu. Ples je u funkciji pojačavanja priče. Iskoristili smo sve tehničke sposobnosti i vrhunske kvalitete naših plesača i zasigurno će svi uživati”, zaključila je Tihana Strmečki koja je svoj zanat izučila na Broadwayu i West Endu.

 

„Tango ima različite nivoe, standardni je društveni i dvoranski, ali i scenski i kazališni ples. Užitak je raditi ovdje, i plesači i solisti u glavnim ulogama iznenađujuće dobro plešu tango, vidjet ćete”, kazao je koreograf Damian Cortes Alberti.

 

Scenograf Dalibor Laginja kazao je kako mu je u osmišljavanju pomogla redateljica Renata Carola Gatica i njena jasna ideja.

 

Uzbuđena Leonora Surian Popov odbrojava sate do premijere 15. siječnja, zahvalna je na ulozi Evite i na divnoj suradnji s autorskim timom. „Imamo pravi spektakl i u fazi smo da jedva čekamo dolazak publike kako bismo se iskazali u najboljem sjaju”, rekla je Surian Popov.

 

„Nije mi ni napamet padalo da bih mogla biti Evita. Zahvaljujem svima i čestitam svima – ono što sam ja vidjela, pomelo me!”, kazala je Elena Brumini koja u ulozi Evite premijerno nastupa 16. siječnja.

 

U ulogama Juana Dominga Perona nastupat će Dario Bercich uz Leonoru Surian Popov, te Ivan Šimatović uz Elenu Brumini. U ulozi Chea i Magaldija igrat će Stefano Surian koji je gledajući „Sunset Boulevard”, fasciniran zamišljao kako sudjeluje u takvoj predstavi, a nekoliko mjeseci kasnije prošao je na audiciji: „Sada kada sam ovdje ne mogu vjerovati, ovo su najljepši mjeseci u mom životu”.

 

Fabijan Pavao Medvešek u ulozi Chea zahvalio je na prilici zbog čega može „igrati u ovako prekrasnom kazalištu. Na audiciji sam vizualizirao kako će to izgledati kada bude sve posloženo. Nadam se da ćemo se još družiti”.

Intendant Marin Blažević dodao je na kraju: „Pripremite se za spektakl, jer kako kažu u „Mouline Rougeu” koji bi mogao biti sljedeći naš mjuzikl: Spektakl! Spektakl!”.

 

Sponzor mjuzikla bez kojeg ne bi bilo svjetla u našem Kazalištu jest HEP – Sjaj u tami.

Foto & Video galerija