„Zbog neizvjesnosti u pogledu mogućih novih mjera zaštite od epidemije novog koronavirusa, koje već ograničavaju kapacitet gledališta kao i mogućnosti izvođenja na pozornici, te zbog toga i upola smanjenim vlastitim prihodima od prodaje, te još neizvjesnim subvencioniranjem programa iz proračunskih izvora, danas nismo u mogućnosti predstaviti program već plan programa sezone 2020./2021.“, istaknuo je na početku današnje konferencije za novinare intendant HNK Ivana pl. Zajca Marin Blažević, te dodao kako je jedini mogući moto sljedeće sezone: „opstanak“ i to najvećim dijelom oslanjanjem na vlastite kapacitete.
S dozom optimizma i spremnosti na prihvaćanje vrlo specifičnog izazova, ravnateljica Hrvatske drame Renata Carola Gatica najavila je četiri premijerna naslova: mjuzikl „Kosa“ Jamesa Radoa, „Opasne veze“ Christophera Hamptona u režiji slovenske redateljice Ivane Djilas, „Čelične magnolije“ Roberta Harlinga te „Fahrenheit 451“ Raya Bradburyja u režiji Ivana Penovića.
Nastavljaju se i programi 5. ansambla, inkluzivnog programa mladih drugačije sposobnih osoba, novom predstavom radnog naslova “Istraživači” u režiji Ive Nerine Sibile i Selme Banich te Riječkog kazališta mladih „Kamov“ trima završnim produkcijama.
Premijerni program ansambla Talijanske drame donosi, kako je najavio ravnatelj Giulio Settimo, pet novih projekata, „Il vangelo del nemico“ / „Evanđelje neprijatelja“ Roberte Dubac u režiji Giulia Settima, „Adriatico“ Siniše Novkovića koji će i režirati ovaj komad za obitelji, Boccacciov „Decamerone“ / „Dekameron“ u režiji Luciana Delprata, „Fiume’s X-mas“ Giuseppea Nicodema u njegovoj režiji te „Alfa Romeo Jankovits“ Laure Marchig čiju će režiju potpisati Tommaso Tuzzoli.
Operni i koncertni program, koji će ponajviše od svih ovisiti o mjerama zaštite od Covida-19, predstavio je Marin Blažević obrazloživši kako će zbog mjera razmaka među glazbenicima, na opernoj sceni biti izvođeni, novi ili obnovljeni, oni projekti koji omogućavaju smještanje orkestra na pozornicu.
Tako će listopad odnosno otvorenje kazališne sezone i obilježavanje 135. obljetnice izgradnje i otvorenja zgrade riječkog Kazališta proteći uz Verdijevu „Aidu“ odnosno adaptaciju predstave dramaturga i redatelja Marina Blaževića iz pulske Arene za riječku pozornicu i „Nikolu Šubića Zrinjskoga“ Ivana pl. Zajca, obnovu predstave u režiji Dore Ruždjak Podolski. Potom će se tijekom sezone izredati obnovljeni Mozartov „Figarov pir“ u režiji Eve Buchmann, Bizetova „Carmen“ također adaptirana predstava iz pulske Arene te obnovljeni Massenetov „Werther“ redatelja Fabrizija Melana.
Premijerno će, kao dio programa projekta EPK-Rijeka 2020, biti izvedena „Opera po Kamovu“ Zorana Juranića čijom će izvedbom osobno dirigirati.
Osim opernih izvedbi, planirano je osam simfonijskih koncerata Riječkog simfonijskog orkestra te ciklus od osam komornih koncerta pod umjetničkim vodstvom Petra Kovačića.
Riječki intendant najavio je kako će od sljedeće sezone riječki glavni gost dirigent biti Philipp von Steinaecker, a kućni dirigent Valentin Egel. Maestro Ville Matvejeff nastavit će suradnju s riječkom Operom kao počasni gost dirigent.
Na baletnom premijernom programu dva su projekta i tri naslova. Kako je rekla ravnateljica Baleta Maša Kolar, prva je na redu premijera „Odiseje“ u koreografiji i konceptu poznatog koreografskog tandema što ga čine Walter Matteini i Ina Broeckx, a potom premijera baletne večeri „Pathetique“ & „Brut“ čije prvo djelo potpisuje glasoviti Britanac Douglas Lee, a drugo Maša Kolar.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel program nove sezone ocijenio je vrlo ambicioznim, iako u ozračju neizvjesnosti i kada su financije u pitanju, no izrazio je nadu da će sezona u konačnici moći biti upravo onakva kakva je i planirana. Na kraju svog obraćanja, čestitao je i zahvalio riječkom Kazalištu koje je realiziralo većinu EPK projekata te u svega dva mjeseca, nakon otvaranja zbog izolacije, izvelo čak sedam premijera.
Pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke Ivan Šarar kazao je pak kako je „novo normalno“ iznjedrilo i nešto dobro te potaknulo inovativnost i fleksibilnost, a što je već rezultiralo dosadašnjim iznimnim programom riječkog HNK koji se, po njegovim riječima, prema tome ne treba bojati za opstanak.