Nakon oduševljenja publike, “Cavalleriu rusticanu” i “Pagliacce” prate i pohvale kritike

31. siječnja 2023.

Veristički operni diptih, obnovljena Mascagnijeva „Cavalleria rusticana“ i premijerni Leoncavallovi „Pagliacci“, u režiji Dražena Siriščevića i pod dirigentskim vodstvom maestra Mattea Salveminija, osim oduševljenjem publike, popraćen je i pohvalama kritike. Opere imate prigodu pogledati i poslušati i u subotu 4. veljače s početkom u 19 sati. Ponajviše iznimno laskavih ocjena dobile su solistice i solisti obiju predstava, a nemalo je redaka hvale upućeno i zboru i orkestru.

Tako Gloria Fabijanić Jelović u osvrtu za „Radio Korzo“ ističe: „Santuzzu je i u ovoj obnovljenoj „Cavalleriji“ utjelovila neponovljiva Kristina Kolar koja svojom scenskom pojavnošću i predivnim, do u detalje izrađenim dinamičkim nijansama i čistim, jasnim visinama, emotivno i uživljeno donosi svoj lik pred publiku. Uz nju se riječkoj publici predstavio gost, talijanski tenor Ivan Defabiani snažnim, voluminoznim glasom lijepo oblikovanih zapjeva, dok je Mammu Luciju utjelovila uvijek izražajna i glumački i glasovno, Sofija Cingula. Uz njih, toplim, čvrstim pijevnim izričajem i dobrom glumom predstavio se Robert Kolar u ulozi Alfia kao i prekrasna Ivana Srbljan kao zavodnica Lola, lirski obojana glasa.“ A o solisticama i solistima opere „Pagliacci“ pak navodi: „Soliste je u ulozi Cania/Pagliaccia predvodio po prvi put na riječkoj pozornici bugarski tenor Ivan Momirov, glasovno besprijekorno i emotivno uživljeno, a uz njega je svojim jasnim, čistim glasom izražajne dinamike publiku osvojila slovenska sopranistica Mojca Bitenc u ulozi Nedde. Po prvi put u riječkom kazalištu izvrsno se predstavio Domenico Balzani kao Tonio, a uz njega je uvijek pjevački dobar bio i Marko Fortunato kao Beppo te mladi bariton u usponu, Davor Nekjak kao Silvio. I u ovoj operi sve pohvale idu uigranom opernom zboru koji je bio sastavni dio.“

S Glorijom Fabijanić Jelović složili su se kritičar „Novog lista“ Igor Vlajnić i kritičarka „La voce del popolo“ Helena Labus Bačić.

„Solisti su bili na visini zadatka i nema dvojbe da su nosili svu ljepotu i kvalitetu izvedbe“, piše Igor Vlajnić koji se osvrnuo i na režiju Dražen Siriščevića: „Posebna pohvala ide zaokruženosti redateljskog koncepta u kojem se na kraju druge jednočinke događa reminiscencija na početak prve jer nož kojim je ubijena Nedda postaje križ koji je donijela Santuzza. Taj križ i žrtva vrlo su snažni simboli i poruka je bila dobra, čitljiva i nadasve snažna.“

„O glazbenom dijelu predstave vješto se pobrinuo maestro Matteo Salvemini koji je ravnao orkestrom i pripremio zbor što je rezultiralo izvedbom izvanredne kvalitete obaju ovih ansambala“, napisala je Helena Labus Bačić na stranicama „La voce del popolo“, i posebno se osvrnula na predstavu koja je te večeri premijerno izvedena: „Riječ koja najbolje opisuje “Pagliacci” te večeri je “intenzivno”. Bila je to u svakom smislu scena puna snažnih emocija, u kojoj su radnja i zanosne izvedbe solista održavali napetost u publici.“

Ne propustite večer punu snažnih emocija u subotu 4. veljače kada su na pozornici „Zajca“ ponovno – „Cavalleria rusticana“ i „Pagliacci“.

 

Partner mediatico / Medijski pokrovitelj