GLORIA FABIJANIĆ – JELOVIĆ O OTVORENJU KONCERTNE SEZONE: VRHUNSKA IZVEDBA MAIDE HUNDELING I PRIJATELJA

4. listopada 2021.

Bila je poput nevjerojatnog sna, njene visine su bile besprijekorne, snažne, uzbudljive, njena pojava i stav preuzela je sva čula slušatelja, njena lakoća zapjeva bila je duboko emotivna i dinamički savršeno izrađena.

Veličanstveno je bilo otvorenje nove koncertne sezone 2021./2022. riječkog HNK Ivana pl. Zajca nastupom nenadmašne njemačke sopranistice Maide Hundeling, počasne članice ansambla riječke Opere i njenih gostiju, uz izvrsni Riječki simfonijski orkestar i Riječki operni zbor pod vodstvom nadahnutog dirigenta, maestra Valentina Egela.

Pred publikom je bio vrlo zahtjevan i pomno odabran program koji je započeo Uvertirom Wagnerove opere „Majstori pjevači“, da bi se nastavio II. činom Wagnerove „Valkire“ i to Uvertirom i scenom prvom „Hojotoho“, u kojem je već prvim predstavljanjem u ulozi Brunhilde, sopranistica Maida Hundeling oduševila publiku snagom i čistoćom svojeg vokala. Uz nju se predstavio uvijek izvrstan Luka Ortar kao Wotan.

Uslijedio je III. čin iste opere s prvom scenom „Kas Valkira“ koji je publici podario lijepe glasove prijateljica sopranistice Hundeling – Sofije Cingule, mezzosoprana, Darije Auguštan, soprana, Emilie Rukavine, mezzosoprana, Gabrijele Deglin, soprana, Morane Pleše Petruševski, soprana, Mirne Vidović, mezzosoprana i Ivanice Vunić, mezzosoprana, naravno, uz snažno glasovno vodstvo Maide Hundeling.

Nakon zanimljivog ženskog višeglasja, Riječki simfonijski orkestar je publiku začarao uigranošću, toplom zaobljenošću zvuka i čistoćom ritmičke izvedbe u „Plesu sedam velova“ Straussove opere „Saloma“, a nastavilo se Finalom iste opere u kojoj je u ulozi Salome, Maida Hundeling svojom besprijekornom dikcijom i izražajnom vokalnom snagom prodirala u srca slušatelja, sjajno uživljena u svoju ulogu.

Drugi dio koncerta pripao je Pucciniju i Janáčeku. Čarolija glazbe Puccinijeve opere „Turandot“ u savršenoj izvedbi Maide Hundeling bila je poput nevjerojatnog sna, njene visine su bile besprijekorne, snažne,uzbudljive, njena pojava i stav preuzela je sva čula slušatelja, njena lakoća zapjeva bila je duboko emotivna i dinamički savršeno izrađena. Uz nju, melodiozno se predstavio tenor Aljaž Farasin i vrlo dobar Operni zbor koji je bio smješten na galeriji.

Uslijedila je Uvertira Janáčekove „Ljubomore“, a nakon nje II. čin Janačekove opere „Jenufa“ s Maidom Hundelingu naslovnoj ulozi koja je zajedno sa suprugom, tenorom Janom Vacíkom, otpjevala i Finale III. čina, kojim je i trebao završiti program. Ali, publika je s toliko oduševljenja pljeskala nakon svakog izvedenog glazbenog broja da je uslijedilo još nekoliko dodataka.

Ovim koncertom je vrhunska sopranistica Maida Hundeling pokazala visoku profesionalnost i nevjerojatnu tehničku i glasovnu spremnost kroz izvedbe četiri velike i zahtjevne operne uloge, ali se uz nju uz bok postavio sjajnom izvedbom i Riječki simfonijski orkestar koji sa svakom novom izvedbom, pod znalačkom i temperamentnom rukom energičnog mladog maestra Valentina Egela postiže zavidne rezultate.

 
Generalni pokrovitelj Riječkoga simfonijskog orkestra