KRITIČKI GLAS BOSILJKE PERIĆ KEMPF: Recital glavnog gosta koncertne sezone Gorana Filipeca: suverenost i elegancija
17. listopada 2019.
Glavni gost nove koncertne sezone HNK Ivana pl. Zajca, pijanist Goran Filipec, nastupio je u dvorani kazališta predstavivši se ovaj put nadasve atraktivnim pijanističkim recitalom odabranih skladbi Franza Liszta. Rođeni Riječanin, Filipec već godinama gradi internacionalni umjetnički renome posebice na virtuoznom klavirskom repertoaru te proučavanju i oživljavanju stila muziciranja velikih, danas pomalo i zaboravljenih pijanista …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS: RAZGOVOR S PUBLIKOM KAO NASTAVAK PRAVE KOMEDIJE!
7. listopada 2019.
U subotu 5. listopada, neposredno nakon izvedbe predstave "Prava komedija", u gledalištu Zajca su s publikom razgovarale novinarka i kritičarka i "krivac za ovu predstavu", kako sama kaže, Kim Cuculić, novinarka Hrvatskog Radija Rijeka Tatjana Sandalj i voditeljica programa razvoja publike u kazalištu Katarina Mažuran Jurešić. Početak predstave izvan kazališta Kako su se svi na početku razgovora …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS: BOSILJKA PERIĆ KEMPF: Otvorenje koncertne sezone Brucknerovom Devetom – pohvala orkestru, dirigentu i publici!
1. listopada 2019.
Otvorenje koncertne sezone u riječkom je kazalištu započelo u skladu s očekivanjima vezanim za iduću godinu kada Rijeka postaje europskim gradom kulture. A ta su očekivanja velika i, barem što se kazališta Ivana pl. Zajca tiče, usmjerena na potvrđivanje kvalitete što ju je ova kazališna kuća izgradila posljednjih sezona. U glazbenom pogledu riječ je o osmišljenim, …
Pročitaj više
RIJEČKI BALET: UŽITAK PLESANJA I KOMUNIKATIVNA ENERGIJA
4. srpnja 2019.
Razgovor s Ivom Nerinom Sibilom, plesnom umjetnicom i kritičarkom, nakon gledanja baletne predstave Apolon i Pulcinella u HNK Ivana pl. Zajca Iz kojih razloga su vam baleti Igora Stravinskog zanimljivi, na što posebno obraćate pažnju gledajući svaku novu postavu? Kada mislim na balete Igora Stravinskog mislim na plesne klasike i na djela koja su promijenila paradigmu plesne …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS: BOSILJKA PERIĆ KEMPF: IZNIMAN KRAJ BOGATE KONCERTNE SEZONE
26. lipnja 2019.
Pri samom kraju kazališne sezone 2018./2019., riječka je publika mogla uživati u iznimnom simfonijskom koncertu. Radilo se o nastupu orkestra Opere HNK Ivana pl. Zajca pod ravnanjem njihova šefa dirigenta Yordana Kamdzhalova, uz učešće mladog pijanista Michaela Lifitsa. Popularan program s djelima Sergeja Rahmanjinova i Petra Iljiča Čajkovskog, privukao je ljubitelje lijepe glazbe, pogotovo one …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS "APOLON" & "PULCINELLA"
11. lipnja 2019.
Nakon prve reprize nove baletne predstave HNK Ivana pl. Zajca, "Apolon i Pulcinella", u subotu, 8.6., s publikom su razgovarale pročelnica Plesnog odjela Akademije dramskih umjetnosti Andreja Jeličić i plesna pedagoginja i umjetnica Iva Nerina Sibila. Obje su kritičarke rekle da su s velikom znatiželjom iz Zagreba doputovale pogledati ova dva neoklasična baleta jer su baleti …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS APOLON I PULCINELLA
4. lipnja 2019.
Dan nakon premijere nove baletne predstave riječkog Baleta Apolon & Pulcinella, u subotu, 8. lipnja, odmah po završetku izvedbe, u parteru, s publikom će razgovarati dvije ugledne plesne kritičarke: Andreja Jeličić i Iva Nerina Sibila. Predstava je to koja se s nestrpljenjem očekuje u Rijeci jer uz baletni ansambl nastupa i orkestar Opere, a dva vrhunska …
Pročitaj više
GLAZBENI SALON ELEKTRA - PUN KAZALIŠNI FOYER
3. lipnja 2019.
U ugodnom druženju i razgovoru protekao je Glazbeni salon Elektra u subotu,  1.6. u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Ivan pl. Zajc. S publikom su  razgovarali solistica Dubravka Šeparović Mušović, dirigent Ville Matvejeff,  dramaturg i redatelj Marin Blažević i ravnatelj Opere Petar Kovačić. Dubravka Šeparović Mušović, koja interpretira Klitemnestru, povjerila je  publici da pjevati Straussa nije …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS: BOSILJKA PERIĆ KEMPF: ELEKTRA- TRIJUMFALNA IZVEDBA– PRVI PUT U RIJECI 110 GODINA NAKON PRAIZVEDBE
31. svibnja 2019.
Najnovija premijera u riječkom HNK Ivana pl. Zajca vrlo je ambiciozno postavila za cilj predstaviti jednu od najzahtjevnijih opernih partitura dvadesetoga stoljeća - operu Elektra Richarda Straussa na libreto Huga von Hofmannsthala prema njegovoj vlastitoj drami inspiriranoj Sofoklovom tragedijom. Straussova skladateljska pozicija, generalno uzevši, unutar glazbenih previranja prve polovine prošloga stoljeća izazivala je često kontroverzne …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS "LECIA FORMAT": PRIČA DANAS JOŠ ISTINITIJA NEGO U VRIJEME KAD JE NASTALA
20. svibnja 2019.
Netom po završetku izvedbe nove dramske predstave Leica format, u subotu, 18.5., u parteru riječkog kazališta s publikom su razgovarali kazališni kritičari Igor Ružić i Bojan Munjin. Igor Ružić je rekao da je to vrijedna predstava i da bi grad o kojem se govori mogao biti bilo koji grad jer su postupci ljudi svuda slični, a …
Pročitaj više
KRITIČKI OSVRT BOSILJKE PERIĆ KEMPF: KONCERT ZA PAMĆENJE! - Matvejeff, Brahms, Sibelius
13. svibnja 2019.
Pred sam kraj sezone orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca pružio je riječkoj publici nesvakidašnji susret s poznatim, no u nas dosta rijetko izvođenim djelima. Riječ je o Dvostrukom koncertu za violinu, violončelo i orkestar u a-molu Johannesa Brahmsa i Petoj simfoniji u Es-duru Jeana Sibeliusa, u kombinaciji s uvodnom skladbom programa, simfonijskom pjesmom Ad …
Pročitaj više
HEROJ JE UMORAN OD... (NADOPUNI REČENICU)
19. travnja 2019.
Heroj je umoran od života / društvenih mreža / očekivanja / stalnih početaka…mogli su se čuti prvi dojmovi publike na početku razgovora nakon predstave „Heroj je umoran“. Susret kritičarke i publike u sklopu ciklusa Kritički glas HNK Ivana pl. Zajca, održan je u četvrtak, 18. travnja u parteru kazališta. U gledalištu je te večeri bila većinom …
Pročitaj više
KRITIČKI OSVRT BOSILJKE PERIĆ KEMPF: FIGAROV PIR - "FOR ME, IT`S ENOUGH!"
2. travnja 2019.
Riječki operni ansambl najnoviju je premijeru posvetio Mozartovu remek djelu Figarov pir. Zadatak koliko težak, toliko i izazovan, jer pretpostavlja puno unutarnjeg finog osjećaja za balans svih komponenti izvođenja koje osiguravaju blistavost, lepršavost i lakoću ove genijalne partiture. Univerzalna, a ne revolucionarna umjetnost Danas se uobičajilo svakom, pogotovo opernom, djelu pridavati karakteristike neizbježne, čini se, da bi …
Pročitaj više
KRITIČKI OSVRT BOSILJKE PERIĆ KEMPF: WAGNER, GRIEG, BRAHMS - ZAPAŽENO GOSTOVANJE DIRIGENTA I SOLISTA U RIJECI 
25. ožujka 2019.
Orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca održao je svoj najnoviji simfonijski koncert pod ravnanjem gosta dirigenta Philippa von Steinaeckera. Očito je da praksa gostovanja solista i dirigenata, uobičajena u radu kazališta, pogoduje rastu kompaktnosti zvuka, nesumnjivo pridonoseći kvaliteti orkestralnog muziciranja. Suveren i siguran dirigent Čvrsto oblikovani klasični program sastavljen od uvertire, koncertantnog ostvarenja i simfonije pokazao se …
Pročitaj više
KRITIČKI OSVRT BOSILJKE PERIĆ KEMPF „MACBETH“: MAKSIMALAN UČINAK MINIMUMA SREDSTAVA
4. ožujka 2019.
Prošle sezone riječki je operni ansambl ostvario veoma zahtjevni projekt uprizorenja Verdijevih opera „Macbeth“, „Otello“ i „Falstaff“, skladanih prema Shakespeareovim dramama. U ideji dramaturga i redatelja Marina Blaževića one su predstavljene kao trilogija, s čvrstom poveznicom Giorgia Suriana kao interpeta Macbetha, Jaga i Falstaffa. Kao Macbeth Surian je definitivno ušao u ulogu po mjeri svog …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS I POGLED IZA POZORNICE "ROMEA I JULIJE"
25. siječnja 2019.
Publici operne predstave „Romeo i Julija“ sinoć je ponuđen „puni pansion“ u Zajcu: šetnja „iza pozornice“ neposredno prije izvedbe, te razgovor s kritičarima tijekom pauza i nakon izvedbe. Pogled u središte uzbuđenja pola sata prije Grupu posjetitelja sâm je redatelj opere, Marin Blažević, poveo u središte atmosfere uzbuđenja pola sata prije nastupa: tamo gdje se glazbenici uštimavaju, …
Pročitaj više
IZVEDBE „ROMEA I JULIJE“ OBOGAĆENE SADRŽAJIMA ZBOG KOJIH ĆETE JOŠ VIŠE ZAVOLJETI OVU OPERNU LJUBAVNU DRAMU
18. siječnja 2019.
Publiku na izvedbama „Romea i Julije“, operne ljubavne drame koju je opjevala kritika i oplakala publika, u četvrtak, petak i subotu, 24, 25. i 26. siječnja očekuju i programi koji će im još više približiti ovu predstavu, dopustiti im da ju vide i prije nego se zastor otvori, da postavljaju pitanja i izraze svoje, kritičko …
Pročitaj više
Romeo i Julija: kritički osvrt Bosiljke Perić Kempf - Ljubiteljima opere kratak savjet: Svakako pogledati!
16. siječnja 2019.
Ovaj napis o najnovijoj premijeri na sceni HNK Ivana pl. Zajca, izvedbi opere „Romeo i Julija“ Charlesa Gounoda, valja započeti prema ideji vodilji redateljskog viđenja: od smrti, kao kraja drame, projicirane na početak. Dakle, od zaključka. A zaključak je da se radi o predstavi logične, čiste i jasne koncepcije, muzički ozbiljno pripremljene i dorađene, s …
Pročitaj više
OSVRT BOSILJKE PERIĆ KEMPF: RIJEČKI NOVOGODIŠNJI KONCERTI: TRADICIJA, EMOCIJE I STRASTI
31. prosinca 2018.
Novogodišnji koncerti, od kojih je svakako najpoznatiji onaj iz Beča, odavno su postali popularnim dijelom novogodišnjih proslava, a udomaćili su se i u Rijeci, gdje se već mogu smatrati tradicijom kazališne glazbene produkcije. Ove godine, Orkestar Opere HNK-a Ivana pl. Zajca, pod ravnanjem svog novog šefa dirigenta Yordana Kamdzhalova, pripremio je seriozni program djela Smetane, Bizeta, …
Pročitaj više
Kritički glas nakon predstave - SERENADU I ALLEGRO IZVODI VELIK I MOĆAN ANSAMBL
10. prosinca 2018.
Povod četvrtom „Kritičkom glasu“, razgovoru publike i kritike o premijernoj predstavi ovaj je put bio baletni diptih Igora Kirova i Maše Kolar „Serenada” & „Allegro” u izvođenju Baleta HNK Ivana pl. Zajca. Sudjelovala je kritičarka, autorica i plesna umjetnica Iva Nerina Sibila. „Jako lijepo zaokruženo – dva vrlo različita rada kojima je poveznica Bernstein. U prvom …
Pročitaj više
KRITIČKI OSVRT BOSILJKE PERIĆ KEMPF - FALSTAFF
27. studenoga 2018.
Nova premijera Verdijeva Falstaffa na sceni riječkog HNK-a održana početkom svibnja ove godine, u startu je oduševila publiku i razumljivo, ušla među reprizne izvedbe u tekućoj sezoni 2018/19. Zasluženo je proglašena najboljom predstavom, što pisanje o njoj čini pomalo nezahvalnim činom ulaženja u već definiranu procjenu dosega, koja procjena, međutim, nikada ne može biti definitivna, …
Pročitaj više
Kritički glas nakon 4 bolera: PREDSTAVA JE VELIKO VESELJE, SJAJNA I DUHOVITA
13. studenoga 2018.
Premijera „4 bolera” riječkog Baleta u koreografiji Maše Kolar, Kristiana Levera, Shote Inoue i Andonisa Foniadakisa održana je u petak 9. studenoga 2018. Već nakon druge reprize, održan je Kritički glas. „Jedan od razloga pokretanja ovog programa je i taj što je u Rijeci gotovo nestalo kritike. Deficit kritičkog mišljenja o onome što produciramo postao …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS O "4 BOLERA" ILI KAMO S PREPUNIM SRCEM
5. studenoga 2018.
Na prepoznatljivu melodiju Bolera mnogima od nas zatitra osmijeh, a kako će titrati čula znalaca i profesionalaca provjerite na Kritičkom glasu već u subotu, 10.11., nakon predstave „4 bolera“. Naime, u goste smo pozvali ugledna kritičarska imena: docenticu na osječkoj Umjetničkoj akademiji i povjesničarku plesa Maju Đurinović, plesnu kritičarku i teoretičarku Ivanu Slunjski, te riječku plesnu …
Pročitaj više
Kritički glas „Nikola Šubić Zrinjski” 3. dio
2. studenoga 2018.
Trpimir Matasović: „U životu nisam čuo ovako dobru Jelenu!” Muzikolog i glazbeni kritičar Trpimir Matasović govoreći o predstavi izdvojio je: „Moje su kolegice večeras rekle kako im je ovo najbolji 'Zrinjski', a ja moram reći da nisam u životu čuo ovako dobru Jelenu kakva je Anamarija Knego!” Zatim je nastavio kako „ režija nije provokativna kakva …
Pročitaj više
Kritički glas „Nikola Šubić Zrinjski” 2. dio
1. studenoga 2018.
Jana Haluza: „Dugo se očekivao odmak od tradicionalnog i povijesnog čitanja libreta. Riječki 'Zrinjski' najbolji je kojeg sam do sada doživjela”. Muzikologinja, kritičarka i urednica u glazbenom programu HRT-a, Jana Haluza na Kritičkom glasu 20. listopada kazala je kako za takvu operu kao što je „Nikola Šubić Zrinjski” Ivana pl. Zajca nije čudno što se toliko …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS: NAJBOLJI “ZRINJSKI”!
22. listopada 2018.
„Vidjela sam svakog „Zrinjskog“ još od 50-ih godina do danas, a ovaj „Zrinjski“ , po svom intenzitetu, energiji, muzikalnosti i sjajnim glasovima, glazbeno je jedna od najboljih predstava. U Rijeci imate sjajne soliste, okupili ste ekipu kakvu u ovom trenutku nema nijedno drugo kazalište u Hrvatskoj.  Imate najboljeg „Zrinjskog“ kojeg sam do sada čula“, kazala je Jagoda …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS "NIKOLA ŠUBIĆ ZRINJSKI"
16. listopada 2018.
Izvedba opere Nikola Šubić Zrinjski u subotu 20.10. imat će i četvrti čin: razgovor kritičara i publike! U Zajcu nastavljamo s razgovorima o našim predstavama: nakon opere Nikola Šubić Zrinjski u subotu, 20.10., u 21h s nama će ekskluzivno podijeliti prve dojmove o predstavi zagrebački gosti: Jagoda Martinčević, povjesničarka glazbe i glazbena kritičarka, Trpimir Matasović, muzikolog …
Pročitaj više
PREMIJERA ZAJČEVE OPERE „NIKOLA ŠUBIĆ ZRINJSKI”: „ZRINJSKI“ - DO KRAJA SVIJETA
11. listopada 2018.
U njegovom rodnom gradu, u kazalištu koje nosi njegovo ime, riječka Opera postavlja najznačajniju hrvatsku operu Ivana pl. Zajca „Nikola Šubić Zrinjski”, skladanu 1876. godine. Premijera je, pod ravnanjem maestra Villea Matvejeffa i u režiji Dore Ruždjak Podolski, zakazana za srijedu 17. listopada 2018. u 19 sati. „Nikola Šubić Zrinjski” bila je prva premijerno izvedena opera …
Pročitaj više
KRITIČKI GLAS: O MICHELANGELU, DIO DRUGI
1. listopada 2018.
Kazališna kritičarka Kim Cuculić na početku je istaknula kako je, nakon predstave "Nad grobom glupe Europe",  koju je autorski tandem Horvat - Marković Matthis ranije također radio po Krležinu tekstu, očekivala slobodnu interpretaciju Krleže, a što se ovaj puta, prema njezinim riječima, odnosilo na prvi dio predstave. "Krležin ekspresionistički košmar sjajno je dočaran miješanjem žarova i …
Pročitaj više