MLADE OPERNE SNAGE STUDIJA “GIORGIO SURIAN”

12. veljače 2021.

Unatoč svim nedaćama ove smo sezone uspjeli pokrenuti Operni studio “Giorgio Surian”, a to zahvaljujući vama, draga publiko, te našim gostujućim solisticama Maidi Hundeling i Dubravki Šeparović Mušović i solistu Giorgiu Surianu. Naime, povodom 135. obljetnice otvorenja zgrade našeg Kazališta, 3. listopada 2020. godine, bila je održana dobrotvorna koncertna izvedba opere “Aida” Giuseppea Verdija, a sav prihod od ulaznica, kao i honorari gostujućih solista, bili su namijenjeni pokretanju Opernog studija.

Novotvoreni Operni studio “Giorgio Surian” obogatio je riječku Operu novim mladim snagama. Razgovarali smo s polaznicima studija o njihovim dosadašnjim iskustvima rada, o dojmovima o njihovim već ostvarenim ulogama i nastupima u našim opernim produkcijama te o budućim profesionalnim planovima.

   

Riječanku Emiliju Rukavinu već poznajete po brojnim ulogama na riječkoj pozornici, a nedavno je mezzosopranistica zablistala i u ulozi Lole u operi Pietra Mascagnija “Cavalleria rusticana”:
“Iskustvo koje stječemo svakom probom, radom s kolegama, redateljima i dirigentima ne može se mjeriti gotovo ni sa čime dosad, po prvi put imamo cjelokupan uvid u to kako se pripremiti za određenu ulogu, kako stajati na sceni, kako se kretati, kako ispuniti prostor, i ono možda najbitnije, kako zadobiti pažnju publike i pomoći joj da se zaljubi u kazališnu umjetnost.”
A na pitanje o najvrjednijem iskustvu u dosadašnjem radu, odgovara:
“Pa definitivno rad s kolegama smatram najvrjednijim, pri tome mislim na cijeli ansambl, od orkestra, zbora, dirigenta, redatelja, kolega pjevača, inspicijenata, kostimografa, scenografa… ta mi je suradnja daleko najvažnija kada se rade ovako veliki i zahtjevni projekti.
Mislim da je stručni tim izabrao najbolje role za mene s ovosezonskog repertoara, a do sada sam otpjevala dvije: Mercedes iz opere “Carmen” i Lola iz opere “Cavalleria rusticana”. U obje sam se uloge osjećala odlično i mislim da sam ih uspjela iznjedriti na najiskreniji način iz sebe, prvenstveno pjevački, ali ništa manje bitan i glumački dio tih uloga. Uskoro me očekuje i uloga u hlačama, kojoj se iznimnom veselim, a pripreme za nju su već odavno u tijeku, radi se o Cherubinu iz “Figarovog pira”.”

Nedavno je našu publiku oduševila i sopranistica Darija Auguštan svojom ulogom dirljive Micaële u Bizetovoj operi “Carmen”:
“Prvo bih naglasila da je sudjelovanje u ovom novootvorenom Opernom studiju izvanredna prilika u izvanrednoj situaciji! Svi smo jako zadovoljni i zahvalni da nam se pružila ova prilika za suradnju s HNK Ivana pl. Zajica Rijeka. Mladim pjevačima je jako bitno dobiti šansu razvijati se na sceni, svaka nam je predstava novi izazov i vrijedno iskustvo. Ja sam dosad u Riječkom kazalištu imala priliku igrati Micaëlu u operi “Carmen” Georgesa Bizeta, koja je zahtjevna, ali i iznimno zahvalna uloga. Sjajno je bilo raditi s iskusnim kolegama poput Anamarije Knego i Aljaža Farasina, svi su mi bili podrška i dijelili korisne savjete. Suradnja s novoizabranim šefom dirigentom Valentinom Egelom i režiserom Marinom Blaževićem započela je izvrsno, s njima se svatko može osjećati sigurno i opušteno, te na taj način i napredovati. Imali smo dovoljno proba, što muzičkih, što režijskih, tako da sam se osjećala u potpunosti spremno kad je došlo vrijeme nastupa. Sve je prošlo super, a nakon predstava svi su imali riječi pohvale. Moram uputiti jedno veliko hvala njima i profesoru Giorgiu Surianu koji su iskazali povjerenje prema nama i dali nam šansu da se dalje gradimo kao izvođači na kazališnim daskama. Profesor Surian uvijek ima kvalitetne savjete za budućnost i pregršt lijepih riječi za mlade. S obzirom da je situacija u svijetu i kod nas takva kakva je, puno znači imati jednu konstantu i sigurnost, a to je upravo ono što ovaj operni studio nudi. Usprkos situaciji, predstave se i dalje nižu, pa ću tako imati priliku nastupiti u ulozi Susanne u “Figarovom piru” W.A. Mozarta u svibnju ove godine. Jako sam uzbuđena u vezi tog projekta, jer je Mozart moja velika ljubav, a ovo je jedna od najboljih rola za mlade lirske soprane poput mene. Obožavam nastupati s orkestrom, trenutno je takva situacija da je rijetkost dobiti takvu priliku, rijetkost je čak pjevati za publiku! Osjećaj je stvarno predivan kad je publika dirnuta i ispunjena nakon predstave, zbog njih se mi i bavimo ovim poslom. Nadamo se da će uskoro biti bolje stanje po pitanju epidemiološke situacije i da će ponovno doći vrijeme prepunih dvorana i kazališta!”

A još jednog polaznika Studija, moći ćete vidjeti već sutra, 13. veljače kada će pjevati ulogu Gastonea u Verdijevoj operi “La Traviata”. Uoči svoje prve izvedbe mladi tenor Filip Filipović govori:
“S profesorom Giorgiom Surianom radim na Akademiji u Zagrebu već drugu godinu. Mogu reći da se odlično razumijemo te smo uspostavili izvrstan odnos koji mi puno pomaže u izgradnji pjevačke tehnike. U radu Opernog studija vrlo mi je važno iskustvo koje stječem – upoznavanje s radom u kazalištu, suradnja s dirigentom, redateljem, pjevačima i ostalim zaposlenicima, priprema te usavršavanje uloge. Zahvalan sam da mi je pružena prilika u Opernom studiju “Giorgio Surian”, što je ujedno i moj prvi profesionalni kontakt s kazalištem. Sudjelovati u kazališnom projektu kao solist za mene je poseban osjećaj koji uvijek teži publici dati više. U ovoj sezoni debitiram u “Traviati” kao Gastone, a slijede uloge Don Basilia i Don Curzia u Le nozze di Figaro, uloga Spolette u “Tosci” te Mozart: Requiem.”