Premijera ANDREA CHÉNIERUMBERTO GIORDANO
Glazbena drama u 4 slike
Libreto prema povijesnim događajima napisao Luigi Illica
Bastille je euforično pala, francuska revolucija je u punom jeku, lukaviji dio oligarhije već je napustio zemlju. Dok oni frivolniji i neobuzdaniji pohlepno plešu svoj Danse Macabre, ostatak društva na koljenima grca pod poreznom omčom glomazne uprave i plaćeničke vojske, vođene raskalašenim aristokratima i bankarima. Kroz tu impozantnu kompoziciju slavne revolucije pratimo dirljivu romansu zanosne plemkinje Maddalene de Coigny i pjesnika Andrea Chéniera, grčko-francuskog imigranta rođenog u Istanbulu. Njegov zanos prema helenizmu i istoku odredit će ga i kao preteču romantizma, a prizori njegove kobne ljubavi, u turbulentnim danima borbe za ideje pacifizma, jednakosti i bratstva, nasuprot teroru i diktaturi koja će uslijediti, svoj će tragičan ali prkosan i ponosan kraj pronaći na oštrici giljotine. U jednoj od najljepših i najdramatičnijih verističkih opera snage ponovo udružuju, nakon prošlosezonske Tosce, prvaci riječke Opere Kristina Kolar i Giorgio Surian, a u drugoj podjeli jednako nezaobilani Robert Kolar i Ana Petričević pobjednica prvog Međunarodnog natjecanja za mlade operne pjevače Zinka Milanov. U naslovnoj ulozi – Luis Chapa.
Orkestar i zbor Opere Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka
DIRIGENT: Matija Fortuna
REDATELJ: Nenad Glavan
ULOGE:
Andrea Chénier: Luis Chapa
Carlo Gérard: Robert Kolar
Maddalena di Coigny: Kristina Kolar
La mulata Bersi: Ivana Srbljan
La contessa di Coigny: Olga Kaminska
Madelon: Mirella Toić
Roucher: Slavko Sekulić
Il sanculotto Mathieu: Voljen Grbac
Un „Incredibile“: Marko Fortunato
Pietro Fleville: Dario Bercich
Fouquier Tinville: Saša Matovina
L’abate: Sergej Kiselev
Dumas: Darko Matijašević
Il maestro di casa: Saša Matovina
Schmidt: Bojan Fuštar
Članovi baleta: Ali Tabbouch (solo s lutkom), Svetlana Andrejčuk, Tena Ferić Dokmanović, Svetlana Rasskazova, Tanja Tišma, Dmitri Andrejčuk, Joseph Cane, Vitali Klok, Daniele Romeo
Scenograf: Nenad Glavan
Kostimografkinja: Manuela Paladin Šabanović
Oblikovatelj svjetla: Dalibor Fugošić
Scenski pokret i koreografija: Oksana Brandiboura Kožul
Koreografija s lutkom: Balazs Baranyai
Zbor uvježbao: Igor Vlajnić
Asistent redatelja i video: Dino Nikšić
Koncertni majstor: Romeo Drucker
Korepetitorice: Ana Anconelli, Natalyija Maricheva
Inspicijentica: Vesna Marinac i Branka Kušen Kajdi
Šaptačica: Nina Simčić
Orkestar i zbor Opere Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka
Umberto Giordano
Andrea Chénier
opera
DIRIGENT: Ville Matvejeff
REDATELJ: Nenad Glavan
ULOGE:
Andrea Chénier :Luis Chapa
Carlo Gérard: Giorgio Surian
Maddalena di Coigny: Kristina Kolar
La mulata Bersi: Ivana Srbljan
La contessa di Coigny: Olga Kaminska
Madelon: Mirella Katarinčić Toić
Roucher: Siniša Štork
Il sanculotto Mathieu: Voljen Grbac
Un „Incredibile“: Marko Fortunato
Pietro Fleville: Dario Bercich
Fouquier Tinville: Slavko Sekulić
L’abate: Sergej Kiselev
Dumas: Darko Matijašević
Il maestro di casa: Saša Matovina
Schmidt: Bojan Fuštar
Članovi baleta: Ali Tabbouch (solo s lutkom), Svetlana Andrejčuk,
Tena Ferić Dokmanović, Svetlana Rasskazova, Tanja Tišma,
Dmitri Andrejčuk, Joseph Cane, Vitali Klok, Daniele Romeo
Scenograf: Nenad Glavan
Kostimografkinja: Manuela Paladin Šabanović
Oblikovatelj svjetla: Dalibor Fugošić
Scenski pokret i koreografija: Oksana Brandiboura Kožul
Koreografija s lutkom: Balázs Baranyai
Zbor uvježbao: Igor Vlajnić
Asistent dirigenta: Matija Fortuna
Asistent redatelja i video: Dino Nikšić
Koncertni majstor: Romeo Drucker
Korepetitorice: Ana Anconelli, Natalyija Maricheva
Inspicijentica: Vesna Marinac i Branka Kušen Kajdi
Šaptačica: Nina Simčić
Orkestar i zbor Opere Hrvatskog narodnog kazališta
Ivana pl. Zajca, Rijeka
Andrea Chéneir je opera borbe karaktera njenih likova razapetih između svojih zadatosti i slobodne volje, racionalnog i pomaknutog, okolnosti i privida, ideala i zabluda, politike i ljubavi. Drama je to povišenih tonova i neobuzdanih strasti kobnog ljubavnog trokuta žirondinca, jakobinca i plemkinje u vremenu jednog od najslavnijih povijesnih događaja u svome licu i naličju.
Francuska revolucija je u punom jeku, Bastille je euforično pala, lukaviji dio oligarhije već je napustio zemlju; dok oni frivolniji i neobuzdaniji pohlepno plešu svoj Danse Macabre, a bigotni dio klera s indignacijom pontificira treći stalež, ostatak društva na koljenima grca pod poreznom omčom preglomazne uprave i plaćeničke vojske, vođene raskalašenim aristokratima i bankarima. Radikalizirane političke frakcije barikadiraju se u tabore i dramatično podrhtava cijela jedna tektonika staroga kontinenta, koji iz sekunde u sekundu hrli prema armagedonu koji će u cijelosti promijeniti njegov društveno politički poredak.
Kroz tu impozantnu kompoziciju slavne revolucije pratimo dirljivu romansu zanosne plemkinje Maddalene di Coigny i pjesnika klasicizma Andrea Chéniera, grčko-francuskog imigranta rođenog u Istanbulu. Baš njegov zanos prema helenizmu i istoku, odredit će ga i kao preteču romantizma, a prizori sudbine njegove kobne ljubavi, u turbulentnom okršaju za ideje jednakosti i bratstva kroz pacifizam nasuprot teroru koji će uslijediti, u maniri velikog formata oslikat će u crveno krvoproliće upravo na oštrici giljotine od koje ovi nedužni ljubavnici stradavaju.
“Povijest danas nije stvar uvjerenja, ona je izvedbena i zabavna – ako nije, napravite je da bude!” napisao je engleski dramatičar Alan Bennett i upravo ovaj aktualni imperativ koji nam diktira globalistički imaginarij otkriva sasvim novo lice jedne javne dražbe ideja i fakata, njenu erotičnu estetizaciju, idolatriju i određeni fetišizam. Neodoljive povijesne ikone, intrigantne fusnote, upozoravajući podsjetnici, manirističke pasaže i klišeji nanose se po trendseterskim interpretacijama i komemoracijama koje suštinski služe više zaboravu nego sjećanju, više viziji nego istini. Upravo taj privid ima najveću cijenu, zavodljiv i nepopustljiv, vibrira između utopije i zablude, kao crni povez u duelu – istovremeno koban i spasonosan. Robespierrova idealna država pala je na teroru, a Platonova idealna država na robovlasništvu. Obojica su pali na kognitivnom konformizmu, a preko njih se slamala ljudska povijest. Prognali su oni pjesnike iz svojih „Republika“ – jednome jer je umjetnost smetala kao ideja „sjena sjene“, a drugome kao porok koji vuče u zavist. Potom je rulet vlasti svrgnuo i njih, a bijesna rulja povampireno je pljeskala krvniku. Vizije bratstva, slobode i jednakosti, u tren su postale pripadajuće suprotnosti, a revolucija se zapetljala u cinizam, pojela je svoju slavnu djecu iza kulisa i bez svijetla; okončala je tužno kao Marat, u Davidovom ulju na platnu, pod ironičnim geslom “Ja samo moram biti nesretan kako bi zaslužio vašu naklonost”. Revolucija je sa distance upravo takva tražena estetizirana i tugaljiva slika heroja u duhu neoklasicizma, dok je u stvarnosti njegovo tijelo vjerojatno izranjavano kožnom bolešću. Začudna je ljudska sposobnost stvaranja znakova i simbola što ukazuje ne toliko na načine iznošenja istine koliko na sposobnosti da lažemo.
Mic.hr-Kristina Kolar kao Maddalena u riječkom HNK
Novi list-HNK Ivana pl. Zajca zaključuje opernu sezonu izvedbama “Andrea Chenier”
Apolitični.hr-Kristina Kolar ponovno na riječkoj sceni kao Maddalena u operi „Andrea Chenier”
Culturenet.hr-Kristina Kolar nastupa u Praškoj državnoj operi
Extravagant-Kristina Kolar na europskim pozornicama
Scena.hr-Kristina Kolar ponovno na riječkoj sceni kao Maddalena
Showbizz-Nakon europskih gostovanja, Kristina Kolar ponovno na sceni riječkog HNK
Matica hrvatska-Trolist izvanrednih glasova
Nacional.hr-Izvedba opere „ANDREA CHÉNIER“ posvećena žrtvama u Parizu
Mic.hr-Izvedba opere u Rijeci posvećena žrtvama terorističkog napada u Parizu
Kigo.hr-IZVEDBA OPERE „ANDREA CHÉNIER“ POSVEĆENA ŽRTVAMA U PARIZU
Urbancult-Opera ”Andrea Chénier” posvećena žrtvama u Parizu
Scena.hr-Večeras: Opera ‘Andrea Chenier’ posvećena žrtvama u Parizu
Kultura.hr-IZVEDBA OPERE „ANDREA CHÉNIER“ POSVEĆENA ŽRTVAMA U PARIZU
Liburnija.net-Izvedba opere ”Andrea Chénier“ posvećena žrtvama u Parizu
Novi List-Uz premijeru opere »Andrea Chenier«: Intimne drame u vrijeme revolucije
La voce del popolo-Andrea Chenier prova superta!
Fiuman.hr-Francuska revolucija u Zajcu
Nacional.hr-Izvedba opere „ANDREA CHÉNIER“ posvećena žrtvama u Parizu
HRT Radio Rijeka – “Andrea Chenier”: raskošne solističke interpretacije
Novi List- Premijerno izvedena opera “Andrea Chenier” u HNK Ivana pl. Zajca
La voce del popolo-Finalmente Chenier! Torna a Fiume l`opera di Girodano
Novi List-Premijera u subotu: Tko voli Verdija, voljet će i operu »Andrea Chénier«
Scena.hr-Andrea Chénier: Prva ovosezonska premijera u ‘Zajcu’!
Rijeka Klik-PREMIJERA GIORDANOVE OPERE “ANDREA CHENIER”
Rijeka danas-Andrea Chénier: Prva ovosezonska premijera u Zajcu
Urbancult-Prva ovosezonska operna premijera u ”Zajcu”
Kultura.hr-ANDREA CHÉNIER : PRVA OVOSEZONSKA OPERNA PREMIJERA U „ZAJCU“
Culturnet.hr-‘Andrea Chénier’ – prva ovosezonska operna premijera u ‘Zajcu’
Liburnija.net-‘Andrea Chénier’: Prva ovosezonska operna premijera u ”Zajcu“
Teklic.hr-‘Andrea Chénier’: prva ovosezonska operna premijera
Showbizzmagazin-“Andrea Chenier” prva operna premijera ove sezone u “Zajcu”
Kanal Ri-premijera Andrea Chenier
Radio HRT-Radio Rijeka-“Andrea Chenier” – prva ovosezonska operna premijera
Mic.hr-Prva riječka ovosezonska operna premijera
Rijeka.hr-„ANDREA CHÉNIER“: PRVA OVOSEZONSKA OPERNA PREMIJERA U „ZAJCU“
Moja Rijeka-Opera “Andrea Chenier” premijerno u riječkome HNK 14. studenoga