U prvome planu: Matej Vovk, Giorgio Surian, Luka Ortar, Gregor Ravnik, Michaela Selinger, Luis Chapa, Edith Haller, Nina Dominko, Jure Počkaj, Aljaž Žgavc, Karla Mazzarolli, Stefany Findrik, Annamaria Ghirardelli, Anamarija Knego, Marin Blažević, Mila Čuljak, Jakob Barbo

Oproštaj pred punim gledalištem

30. studenoga 2024.

Došao je i taj trenutak. Pred ispunjenim gledalištem HNK-a Ivana pl. Zajca riječku premijeru doživjela je opera Richarda Straussa „Arijadna na Naksosu“ pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa te u režiji Marina Blaževića. Nastala u produkciji Opere Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane, „Arijadna na Naksosu“ ujedno predstavlja i oproštajni projekt intendanta Marina Blaževića nakon njegovog desetogodišnjeg mandata kao ravnatelja i intendanta u riječkom HNK-u.

„Ovo je bio veličanstveni oproštaj“, obznanio je Jugoslav Tadić po izlasku iz Kazališta. Njegov dojam dijele i mnogi drugi zaljubljenici u operu, među kojima je i Bruno Lončarić, koji nam je kazao kako ga je ova predstava „ganula do suza“. „Možemo biti zahvalni na onome što nam je pružio“, istaknuo je vjerni posjetitelj riječkog Kazališta.

Kroz ovaj sudar svjetova, ozbiljne, operne tragedije, i naoko komične, ali dirljive glumačke igre, kao Primadona i Arijadna vodila nas je jedna od najuglednijih sopranistica svoje generacije, Edith Haller. Njezinu nenadanu ljubav, Bakhusa, utjelovio je povratnik u riječko Kazalište, meksički tenor Luis Chapa. Poletnu i prpošnu Zerbinettu utjelovila je Nina Dominko, dok je skladatelja u naponu snage i kreativnosti oživjela Michaela Selinger. Glazbenog učitelja utjelovio je Giorgio Surian, dok je lik plesnog učitelja oživio Matej Vovk. Jure Počkaj, Aljaž Žgavc, Luka Ortar i Gregor Ravnik na scenu su redom doveli Harlekina, Brighellu, Truffaldina i Scaramuccia. Tri nimfe, Echo, Drijadu i Najadu, otpjevale su Anamarija Knego, Stefany Findrik i Karla Mazzarolli. Annamaria Ghirardelli provodila je zapovijedi najbogatijeg Hrvata kao Dvorski meštar. Kupnju HNK-a Ivana pl. Zajca kao najbogatiji Hrvat i njegova supruga sproveli su Giulio Settimo i Serena Ferraiuolo. U pripremi opere unutar opere sudjelovali su još Marijan Padavić kao Vlasuljar, Bojan Fuštar kao Pomoćnik vlasuljara, Dario Dugandžić kao Lakaj, Saša Matovina kao Oficir, Noemi Dessardo i Bernard Koludrović kao Tjelohranitelji, Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak i Jody Bet kao Konobari te Ana Vilenica kao Voditeljica prijelomnih vijesti.

„Izvrsno je bilo! Volim Richarda Straussa, i drago mi je da sam bio“, kazao nam je Robert Širola, dok je Ivana Tonković rekla da je „sve, od pjevača do kostima, pa do scenografije, bilo fenomenalno“. Uz Marina Blaževića i Villea Matvejeffa, autorski tim ove opere sačinjavaju još scenograf i oblikovatelj svjetla Alan Vukelić, kostimografkinja Sandra Dekanić, koreografkinja Mila Čuljak i asistent dirigenta Jakob Barbo. Kroz ovo glazbeno putovanje vodio nas je Riječki simfonijski orkestar pod dirigentskom palicom finskog maestra Villea Matvejeffa.

A sada – prijelomna vijest! Oni koji su na vrijeme osigurali svoje ulaznice moći će jedan od vrhunaca opernog stvaralaštva austrijskog skladatelja vidjeti i čuti u „Zajcu“ idućeg utorka, 3. prosinca, u 19.00. A za one koji nisu stigli, imamo odličnu vijest! Zbog ogromnog interesa odlučili smo dodati nova mjesta!

Pojurite na blagajnu Kazališta dok ih još ima.

Foto & Video galerija
 
Partner mediatico / Medijski pokrovitelj