Premijera ARIJADNA NA NAXOSU
Richard Strauss

Dirigent:
Redatelj:
Kostimografkinja:
Scenograf i oblikovatelj svjetla:
Asistent dirigenta:
Jakob Barbo
Uloge:
Primadona / Arijadna: Claire Rutter
Tenor / Bacchus: Brett Sprague
Zerbinetta: Nina Dominko
Glazbeni učitelj: Giorgio Surian / Robert Kolar
Plesni učitelj: Sergej Kiselev / Marin Tuhtan
Harlekin: Jure Počkaj
Brighella: Marko Fortunato
Truffaldino: Luka Ortar
Dvorski meštar: naknadno
Časnik: naknadno
Tjelohranitelji: Glumački i baletni ansambl
Konobari: Glumački i baletni ansambl
Supruga najbogatijeg Hrvata: naknadno
Voditelj prijelomnih vijesti: naknadno
Riječki simfonijski orkestar
Korepetitorica:
Inspicijenti:

Premijera: studeni 2024.

Produkcija Opere Slovenskog narodnog Gledališča Ljubljana

 

Nakon “Elektre”, “Tristana i Izolde”, “Rajninog zlata”, pa čak i “Čarobne frule”, nastavljamo našoj publici predstavljati neka od najvećih djela njemačkog opernog repertoara, pa i operne literature uopće, koja nikada nisu izvođena u Rijeci kao nove produkcije riječkog kazališta, a neka od njih se desetljećima uopće ne izvode u Hrvatskoj, poput navedeih Wagnerovih i Straussovih opernih remek-djela.

„Arijadna na Naksosu“ virtuozno je glazbeno-dramsko djelo s elementima ozbiljne opere i komedije, koje se i danas smatra jednim od vrhunaca Straussova stvaralaštva. „Arijadna na Naksosu“ treća je od šest opera na kojima su surađivali Strauss i dramski pisac i libretist Hugo Von Hofmannsthal, kojega uz Da Pontea i Boita mnogi smatraju jednim od najboljih libretista svih vremena. Opera je podijeljena u dva dijela – prolog tijekom kojeg se pjevačice i pjevači pripremaju za izvedbu opere, i samu operu – “Arijadnu na Naxosu”. Libreto opere polazi od grčkog mita o kćeri kretskog kralja koja se zaljubljuje u Tezeja, sina atenskog kralja. U zamjenu za obećanje da će je oženiti, Arijadna pomaže Tezeju ubiti Minotaura. Na putu za Atenu zaustavljaju se na otoku Naksosu, gdje ju Tezej napušta. Poznati sadržaji pojavljuju se u svijetu opere od Monteverdija do Orffa.

„Arijadna na Naxosu“ do danas je najkompleksniji i najintrigantniji primjer primjene dramaturške figure „teatra-u-teatru“ (odnosno komedije-u-operi) u opernoj literaturi. Riječ je o predstavi koja će ujedno biti i oproštajni projekt intendanta Marina Blaževića od riječkog HNK-a i deset godina mandata (ravnateljskog i intendantskog). Produkciju „Arijadne na Naxosu“ (koncept, kostime, scenografiju) tim će povodom Opera Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane pokloniti riječkom HNK za izvedbe u studenom i prosincu 2024.

 

Partner mediatico / Medijski pokrovitelj