ORAŠAR
Petar Iljič Čajkovski

Koreograf:
Dramaturginja:
Scenografija i kostimografija:
Autorica adaptacije kostimografije za riječki Balet:
Oblikovatelji svjetla:
Asistentica koreografa:
Autorica adaptacije scenografije za riječki Balet:
Uloge:
Drosselmeyer: Michele Pastorini
Kraljica: Irina Köteles
Kraljica Miševa: Ksenija Krutova
Učenice OŠ za balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica
Učenice OŠ za balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica uvježbala:
Alena Medić
Baletni majstori:
Inspicijentice:

Premijera: 7. prosinca 2019.

Jedan od najomiljenijih baletnih klasika, temeljen na fantastičnoj bajci E. T. A. Hoffmanna „Orašar i kralj miševa”, i danas oduševljava publiku svih generacija. Posljednji od tri velika baleta Petra Iljiča Čajkovskog, kojim se godinu prije smrti vratio u čarobni svijet djetinjstva i bajki, brzo je nakon praizvedbe 1892. godine u Sankt Petersburgu postao omiljenim obiteljskim klasikom u blagdansko vrijeme i jednim od najpopularnijih baleta uopće.
Mauro de Candia svojom verzijom „Orašara” u elegantnim scenografskim i kostimografskim rješenjima, uz dozu humora, pruža novi pogled na ovu bajku. Prema originalnom Hoffmannovom književnom djelu i glazbi Čajkovskoga, de Candia stvara novi svijet između stvarnosti i sna u kojem je sveprisutna čarolija.

Marie del Mar Hernandez kao mala buntovnica Marie strasno je angažirana i glumački uvjerljiva;  neodoljiva u svojim izljevima radosti i razočaranja, nemoćnom bijesu, dosadi, izvođenju i izvoljevanju, nametanju i uvrijeđenom odustajanju; neprestanoj djetinje transparentnoj promijeni raspoloženja i eforta, neprimjetnom pretapanju prirodne tjelesne reakcije u plesnu sekvencu i nazad. (I to je uopće odlika ovog plesno kazališnog uprizorenja Maura de Candie dosljedno provedena i angažirano zaigrana od cijelog ansambla predstave.)
Ukratko, riječki Orašar je drugačije, i na hrvatskoj sceni novo uprizorenje baletne bajke, hrabro u odnosu spram glazbenog predloška, uzbudljivo u suvremenom baletnom kodu plesanja, duhovito i osebujno u plesačkim interpretacijama i atraktivno za široku publiku. 
Maja Đurinović, Plesna scena.hr

Svatko tko je dolaskom na novoga riječkog “Orašara” očekivao klasično božićno baletno uprizorenje jednog od najizvođenijih baleta, ostao je iznenađen. Jer ovo je bila prekrasna priča koja je tražila misaonu transformaciju u današnje doba.
Koreograf Mauro de Candija ispričao je cjelovitu i zanimljivu priču fantastičnom i vrlo zahtjevnom koreografijom koja je u svakom trenutku korespondirala s glazbom. Scenografija, kostimi, dizajn svjetla i uigrani plesači, dinamična igra svakog protagonista, zadivljujuće pretapanje stvarnosti i sna, sve je to emotivno djelovalo na publiku do posljednjeg tona i pokreta.
Gloria Fabijanić Jelović, HRT Radio Rijeka

Predstava traje oko dva sata i izvodi se s jednom pauzom između dva čina.

 

Foto & Video galerija