Premijera PATETIČNA (PATHETIQUE) & POSVEĆENJE PROLJEĆA (LE SACRE DU PRINTEMPS)

PATETIČNA / PATHETIQUE
Koreograf:
Glazba:
Ludwig van Beethoven, Sonata za klavir u c-molu, br. 8, op. 13, Patetična / Grave – Allegro di molto e con brio / Adagio cantabile / Rondo: Allegro
Pijanist:
Juraj Marko Žerovnik
Kostimografkinja:
Fotografkinja i izrada videa:
Oblikovatelj svjetla:
Plešu:
Baletni majstori:
Inspicijentica:
_________
POSVEĆENJE PROLJEĆA / LE SACRE DU PRINTEMPS
Koreografkinja:
Dramaturška i koreografska asistentica:
Glazba:
Igor Stravinski / Posvećenje proljeća / Le Sacre du printemps
Scenografkinja i kostimografkinja:
Fotografkinja i izrada videa:
Oblikovatelj svjetla:
Plešu:
Baletni majstori:
Inspicijentica:

Premijera: 12. lipnja 2021.

Zahvaljujemo ravnatelju Edvinu Liveriću i tehničkoj službi HKD-a na Sušaku na ustupljenom prostoru i pomoći pri probama predstave.

 

Douglas Lee, britanski je koreograf koji svoje autorstvo gradi na neoklasičnoj plesnoj estetici. Koreografijom „Pathetique“ prvi put će se predstaviti riječkom baletnom ansamblu i riječkoj publici. Inspiraciju crpi iz stroge tradicije i klasičnog pogleda na glazbeni oblik Beethovenove sonate op. 13 u c-molu, poznatije pod imenom „Patetična sonata“, dok će dramaturgiju svog novog baleta graditi na „betovenskom” motivu prkosa sudbini.

Živući svijet je unikatno i spektakularno čudo. Upravo iz tog razloga „Posvećenje proljeća” Maše Kolar ide prema slavljenju života i odavanju priznanja životu na zemlji, stvarajući pozitivan i miroljubiv stav, šireći pozitivnu energiju i zadovoljstvo. Milijuni vrsta biljaka i životinja blistaju u raznovrsnosti i bogatstvu, vodeći živote koji se povezuju na takav način da podržavaju i održavaju jedni druge. Ovim projektom mi se u potpunosti oslanjamo na tu fino uštimanu mašinu koja podupire život. Ne težimo intelektualnom i filozofičnom, već prirodnom i pozitivnom stavu koji nam najviše treba u ovim trenutačnim izazovnim vremenima.

 

Trajanje: 1 sat i 20 minuta, s pauzom

Nova kreacija za plesače riječkog Baleta izvodi se uz Beethovenovu „Patetičnu sonatu“. Ova klavirska sonata zadivljujuća je skladba u tri dijela, puna melodijskih kontura i tekstura sa zaokretima u temperamentima, promjenjivim raspoloženjima i izrazima.

Partitura je scenarij za djelo koje, iako apstraktno, inspiraciju dobiva iz drugih izvora, uključujući sam klavir.

Plesači su odjeveni u bijelo, na bijelom podu u crnoj sobi, utjelovljuju različite aspekte klavira i glazbe. Krećući se u formi kanona, izgledaju baš kao tipke, kao sviranje klavira u oktavama.

U jednom dijelu plesači dirigiraju glazbom kao što bi to činio dirigent.

Pojedini se plesači kreću neovisno jedni od drugih, baš kao što se ponekad čini da je tako s lijevom i desnom rukom pijanista.

Skupina povremeno pleše u bijelim tenisicama dodajući uzgon brzih pokreta i osjećaj brzine i ubrzavanja. Tenisice dodaju drugu dimenziju kvaliteti pokreta i osjećaju ritma i udaranja.

Tenisice su uronjene u osobna i simbolička značenja. Glavno su osnovno sjecište između tijela i prostora, omogućuju kretanje posvuda u okruženju.

Koreografski, djelo slijedi svjetlo i sjenu glazbe i interpretira ove pomake atmosfere raznovrsnom dinamikom pokreta. Glazba je podijeljena u tri stavka i u svakom od njih širok je raspon karaktera koji se izmjenjuju. Djelo se preokreće i izvrće na misterioznom putovanju emocija. Mračno i dramatično otvara put zaigranom i duhovitom.

Svijest o prirodi i njezinom opstanku, pa tako i opstanku same ljudske vrste, zauzela je danas jednako važnu ulogu u društvenom životu kakvu imaju politika, vjera, ekonomija i ostali društveni sustavi. Upravo ta misao nas je, suočene s globalnim i lokalnim elementarnim krizama, vodila k novom doživljavanju i slušanju kanonskog djela Igora Stravinskog „Posvećenje proljeća“. Ono i dan danas, nakon više od stotinu godina, odiše svježinom te uzbuđuje i inspirira onako kako samo priroda može svojom ljepotom.

Iako su Stravinski i Nijinski svojim prvim baletom opisali žrtvu kao mladu žensku osobu (ono „drugo“, ono „slabije“, ali plodnije biće), prinesenu od strane strogog patrijarhalnog ustroja kako bi „udovoljili“ Zemlji, danas je ta mlada žena zamijenjena novom žrtvom – Zemljom samom. Možemo reći da je danas naša Zemlja postala žrtvom ljudi, u istom onom društvenom ustroju koji nadzire, eksploatira, zagađuje i kontrolira sve čime je okružen.

Balet u koreografiji Maše Kolar inspiriran prirodom faunističkog svijeta predstavlja galeriju epizoda u kojima animalni vokabular u suigri s nizom isprepletenih nježnih melodija, energičnih dionica, i neočekivanih kompulzivnih ritmova partiture, otvara slobodu u novom doživljaju skladbe Igora Stravinskog – kao one koja slavi život. Koreografija priziva živući prirodni svijet kao unikatno i spektakularno čudo koje blista isključivo u raznovrsnosti i bogatstvu jedinki, povezanih međusobnim podržavanjem i održavanjem.

Odlučile smo se da ne težimo intelektualnom i filozofičnom. Odlučile smo se za nešto što nas ushićuje, nešto što slavi život, sinergiju prirode i čovjeka, pojedinca i društva.

Plesnascena.hr – POSVEĆENA STRAST PLESANJA

Vijenac – Zajedno i impresivno u zvuku i pokretu

HRT – Kazališni Kutak: prema kraju izazovne sezone

Moja Rijeka – Baletni diptih „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ premijerno izveden u riječkom HNK-u

Novi list – Patetična & Posvećenje proljeća: Skladna i precizna sinteza plesnog pokreta i glazbe

Moja Rijeka – Dvije premijere u dva dana! “Opasne veze” Hrvatske drame i baletni diptih u HNK Ivana pl. Zajca

Rivijera news – Dvije premijere u dva dana jedino u riječkom „Zajcu“

Nacional – U riječkom Zajcu u subotu baletni diptih ‘Patetična’ i ‘Posvećenje proljeća’

Treći program Hrvatskoga radija – Emisija 09.06.2021.

Balet.com.hr – Premijera u Zajcu

The World News – U rijekom Zajcu u subotu baletni diptih „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“

HRT Radio Rijeka – Baletni diptih “Patetična” i “Posvećenje proljeća” u HNK Zajcu

Glas Istre – Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ premijerno u riječkom HNK

Novi list – Premijerno izveden baletni diptih “Patetična (Pathetique) & “Posvećenje proljeća (Le Sacre du printemps)”

La Voce del popolo – Un’esplosione di gioia collettiva

HRT Radio Rijeka – Sinoćnja premijera dvaju baleta pokazala veliki talent Maše Kolar

SoundGuardian – Dvije premijere u dva dana u riječkom HNK

Trend51.net – Dvije premijere u dva dana u riječkom ‘Zajcu’

Akademija Art – DVIJE PREMIJERE U DVA DANA JEDINO U RIJEČKOM “ZAJCU”

Extravagant – Dvije premijere u dva dana jedino u riječkom “Zajcu”

Film-mag.net – Dvije premijerne predstave u riječkom HNK-u

Culturenet.hr – Dvije premijere u dva dana u riječkom ‘Zajcu’

Kigo.hr – HNK Zajc, dvije premijere u dva dana jedino u “Zajcu”!

Liburnija – Dvije premijere u dva dana jedino u riječkom „Zajcu“

Glas Istre – U HNK Ivana pl. Zajca dvije premijere – dramska i baletna

Lanterna – DVIJE PREMIJERE U DVA DANA U RIJEČKOM „ZAJCU“

Novi list – Bogat program u “Zajcu”: U svega dva dana dvije premijere i tri predstave

Svijet kulture – Opasne veze i Baletni diptih: Patetična i Posvećenje proljeća u HNK Ivana pl. Zajca

Rijeka online – Dvije premijere u dva dana jedino u riječkom „Zajcu“

Kanal Ri – Dvije premijere u dva dana jedino u riječkom Zajcu

Moja Rijeka – Dvije premijere u dva dana! “Opasne veze” Hrvatske drame i baletni diptih u HNK Ivana pl. Zajca

Riportal – Dvije premijere u dva dana u riječkom „Zajcu“; Predstave inspirirane poznatim djelima književnosti i glazbe

Torpedo – U riječkom “Zajcu” dvije premijere u dva dana

Teklić.hr – Dvije premijere u dva dana jedino u riječkom „Zajcu“

Novi list – Solist riječkog Baleta Tilman Patzak prije premijere “Posvećenja proljeća’: ‘Uvijek težimo dosegnuti nove visine’

Novi list – Britanski koreograf sprema “Patetičnu” u riječkom Baletu: ‘To je za mene kao da stvaram novi svijet’

Foto & Video galerija
Foto & Video galerija