POZDRAV I ZAHVALA NAŠOJ PUBLICI

2. kolovoza 2021.

Draga i poštovana publiko,

na kraju sezone nazvane “Opstanak”, želimo vam se zahvaliti na podršci koju ste nam iskazivali svojim dolascima u Kazalište, gledanjem i slušanjem naših predstava i koncerata. Zajedno smo prkosili pandemiji, čuvali zdravlje, brinuli o drugima, ali i branili pravo i odgovornost izvedbenih umjetnosti da i u najtežim vremenima odigraju svoje nezamjenjive uloge u društvu i kulturi, one koje društvo i kulturu ujedno preispituju i oblikuju – probuđuju estetske doživljaje i pozivaju na kritičko mišljenje; ispunjavaju ushićenjem, voljom i snagom; nadahnjuju i oduševljavaju; provociraju i iritiraju; daju ideju i otvaraju novu perspektivu; pobuđuju osjećaj i otkrivaju razloge zajedništva, ili izdvojenosti; kreiraju identitete, zajednica i individua.

Zbog vas i zahvaljujući vama uspjeli smo ne samo opstati, nego i ostvariti rezultate koje je u pojedinim kritičnim razdobljima – “valovima” epidemije – bilo teško i zamisliti. Unatoč svim nevoljama i ograničenjima što ih je pandemija nametnula izvedbenim umjetnostima, u sezoni 20./21. producirali smo čak 15 premijera i izveli ukupno 194 predstave, simfonijska i komorna koncerta. Tijekom protekle sezone, dok su vrata većine kazališnih i koncertnih dvorana diljem svijeta bila zatvorena, u našem riječkom narodnom Kazalištu mogli ste gotovo svakodnevno biti (još uvijek) društvena bića, uživati u umjetnosti, “vježbati život” koji se odupire svođenju na brojke, slučajeve i mjere, korupcijske afere i vulgarnu politiku. I u sezonama “starog normalnog” bilo bi to sasvim dovoljno da vas pozdravimo ispunjeni ponosom, zadovoljstvom i voljom da u rujnu nastavimo još odlučniji, smjeliji i kreativniji.

Nakon “Kralja Edipa” i “Decamerona”, “Opasnih veza” i “Čeličnih magnolija”, “Alfa Romea” i “Poljubi me, Kato”, “Gospođe ministarke” i “Adriatica”; nakon “Carmen” i “Cavallerie rusticane”, “Aide” i “Traviate”, “Opere po Kamovu” i “Julija Cezara u Egiptu”; nakon “Posvećenja proljeća” i “Odiseje”, “Plamteće vode” i “Čipke”; Mahlerove 2. i 4. simfonije, Šostakovičeve 1. i Beethovenove 7. simfonije; nakon “Patetične” simfonije Čajkovskoga, Mozartove “Jupiter” simfonije i Dvořákove simfonije “Iz Novoga svijeta”; nakon Straussovih “Metamorfoza”, “Žar-ptice” Stravinskog i “Šeherezade” Rimskog-Korsakova – u novoj sezoni pozivamo vas na “Čarobnu frulu” i “Fahrenheit 451”, “Giannija Schicchija” i “Mediteransku trilogiju”, “Romea i Juliju” (u drami, operi i baletu), “Tristana i Izoldu”, “Didonu i Eneju”, “Na Tri kralja ili Kako hoćete” i “Amarcord”, “E la nave va” i “Erwartung”, “Arlecchina” i “Pasiju po Mateju”; pozivamo vas na koncerte Riječkog simfonijskog orkestra koji će pod ravnanjem šefa-dirigenta Valentina Egela, glavnog gosta-dirigenta Philippa von Steinaeckera i počasnog gosta-dirigenta Villea Matvejeffa izvoditi djela Wagnera, Richarda Straussa, Janáčeka, Beethovena, Brucha, Čajkovskog, Nielsena, Borodina, Mahlera, Prokofjeva, Rahmanjinova, Sibeliusa, Lutosławskog, Verdija, Bacha, Brahmsa, Haydna i Elgara.

Na kraju našeg zahvalnog “doviđenja”, najavljujemo da ćemo na našoj internetskoj stranici i društvenim mrežama uskoro objaviti detaljan program nadolazeće sezone, čak 18 premijernih i 20 repriznih naslova, 10 simfonijskih i još toliko komornih koncerata i recitala, kao i gostovanja orkestara, opernih, dramskih i baletnih predstava slovenskih narodnih gledališča iz Maribora i Ljubljane te Zagrebačkog kazališta mladih, razvrstanih u tradicionalne i nekoliko novih pretplatničkih ciklusa. Dogovaramo i gostovanja splitskog, osječkog i varaždinskog HNK, beogradskih predstava, naravno i našeg najbližeg kazališnog partnera, Istarskog narodnog kazališta iz Pule, a nastavljamo i suradnju sa Simfonijskim orkestrom i Zborom HRT-a, kao i Zagrebačkom filharmonijom.

Svi smo se nadali da ćemo novu sezonu dočekati s pandemijom prisutnom još samo u sjećanju i prepuštenom povijesti. Nažalost, neizvjesnost se nastavlja. Pa kad je već tako u svijetu i životu, odlučili smo da vam barem u teatru pružimo nešto – izvjesno. Naš program i vaše pretplate. Da bismo u tome uspjeli, neophodni su nam vaše razumijevanje i pomoć. Kazalište naprosto više ne može opstati s toliko praznih sjedala i loža. Stoga će u novoj sezoni svi naši programi u pretplati biti izvođeni uz COVID-potvrde ili, čim za to dođe vrijeme, bez ikakvih protuepidemijskih mjera. Za one naše gledateljice i gledatelje koji iz bilo kojih razloga ne mogu ishoditi COVID-potvrdu, organizirat ćemo povremeno – bude li nam dopušteno – i izvedbe uz primjenu drugih epidemioloških mjera aktualnih u tom trenutku, prije svega distance i značajno smanjenog broja sudionika tzv. ” javnog okupljanja”. Moto prošle sezone nije mogao biti jezgrovitiji i rječitiji: “Opstanak!”. U novoj sezoni nastavljamo našu zajedničku borbu pod naslovom “Opstanak 2”. Trećeg nastavka – nadajmo se i učinimo sve što možemo da ga ne bude…

Ubilježite u svoje kalendare: prva izvedba u sezoni 21./22. na programu je već 10. rujna – Puccinijeva “Madama Butterfly” s Anamarijom Knego u naslovnoj ulozi; a dan kasnije u goste nam dolaze orkestar, operne i baletne solistice i solisti SNG-a iz Ljubljane. Ubrzo potom Neva Rošić vraća se u “Vježbanje života”, ali i ulazi u “Leica format” u sklopu “Riječkog diptiha”. “Poljubi me, Kato” transformira se u “Baciami, Cate”, a Maida Hundeling u jednoj koncertnoj večeri pjeva Brunhildu, Turandot, Jenufu i Salomu.

Upis kazališnih pretplata počinje 6. rujna… Požurite!

Vaš “Zajc”

 
Generalni pokrovitelj Riječkog simfonijskog orkestra
Partner mediatico / Medijski pokrovitelj